סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על אובדן כושר עבודה(173)

שאל בפורום אובדן כושר עבודה

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

מנהל פורום אובדן כושר עבודה

עו"ד רפאל אלמוג
איזור: תל אביב
פקס: 03-6916635
טלפון: הצג טלפון

"בכל יום ביומו, אני נלחם את מלחמתו של האזרח הפשוט כנגד תאגידי הביטוח והגופים הרפואיים הגדולים. המפתח להצלחה שלי - מאבק עיקש ללא פשרות, יושרה והגינות..."

25/11/2013 08:56 איתן מורגנשטרן התפטרות בעקבות אובדן כושר עבודה זמני
אני עובד בבית קפה כברמן, בארבעת החודשים האחרונים עקב בעיות בגב (בלט דיסק) לא יכולתי לעבוד באותה הצורה שעבדתי לפני עקב כאביפ חזקים. פדיתי את רוב ימי המחלה שלי. היקף העבודה שלי הצטמצם ביותר מחמישים אחוזים ונשענתי על ימי המחלה. מחוסר שיפור במצב, אתמול, רופא תעסוקתי קבע שאינני כשיר לחזור לעבודה למשך שלושה חודשים. האם אני יכול להתפטר ולקבל את *כל* הפיצויים שמגיעים לי כדין מפוטר? ממה חישוב זה מורכב. אני עובד משמרות אבל בשכר קבוע יומי למשמרת. אך השכר החודשי שלי אינו קבוע. מה קורה עם קרן הפיצויים שהמעביד מפריש ומה קורה עם קרן הפנסיה. ואיך מתנהלים מול ביטוח לאומי בעניין (בהנחה ויש למה לפנות אליה) סליחה על ההפצצה של השאלות :)
בברכת יום נעים ותודה רבה מראש!

שלום איתן, בריאות ורפואה שלמה.
לגופו של עניין, בכל הנוגע לפיצוי הפיטורין והזכויות הסוציאליות, אני מציע לך לפנות לעו"ד הבקיא בתחום דיני העבודה. באופן עקרוני אני יכול לומר לך שעובד המתפטר על רקע בריאותי זכאי לתשלום פיצוי הפיטורין.
באשר לזכויות בביטוח לאומי ו/או בתאגיד ביטוח, אשמח להשיב על שאלות קצת יותר ספציפיות. בהחלט יכול להיות שהינך זכאי לקצבת נכות (ככל ולא מדובר בנזק שאירע עקב העבודה, אזי ניתן לפנות לענף נכות כללית), אך יש לבדוק האם אתה עונה לקריטריונים. בכל הנוגע לזכויות מכוח קרן פנסיה, עלי לעיין בתקנון קרן הפנסיה.

בברכה,

עו"ד רפאל אלמוג