דניאל שלום,
ככל הנראה הדירה מחולקת שלא על פי היתר, לאור כך כמובן שבעל הבית עובר על החוק, ולמעשה כך גם אחיך ואשתו, ומכאן יש לבחון את שאלת החוקיות.
לגבי שאלותיך:
1. מותר ככל שהוא מתאם מראש הוא למעשה פועל בניגוד לנוהג המקובל.
2. לטעמי אסור לנעול את הדירה גם כשיש איחור בתשלום - קיימות דרכים מקובלות לפנות הדיירים.
בברכה,
אמיר שטיינהרץ, עו"ד
מנהל פורום מקרקעין
בעלת משרד עורכי דין במחוז המרכז, בעלת ידע וניסיון עתיר בתחום דיני הנזיקין והביטוח, לרבות נזקי נזילות, שריפה, תאונות עבודה ותאונות דרכים
מייסדת ושותפה בחברת עו"ד דרדיק פלם מימן ומתמחה בתחום המקרקעין, על ענפיו. בעלת ניסיון רב בכל הנוגע לבתים משתפים, לרבות בייצוג בתביעות שעניינן נציגות בית משותף, בעלות, שימוש וכו' ומשמשת כמייצגת מטעם האגודה לתרבות הדיור.
"בעלים של משרד בוטיק, המתמחה בליקויי בניה, בייצוג וליווי בפרויקטים הנדסיים בתחום התשתיות..."
"ליווי לכל אורך ההליך המשפטי אל מול הגורמים הרלוונטיים תוך דגש על מתן יחס אישי ומקצועי..."
"גרפולוגית משפטית מוסמכת מטעם האגודה הישראלית לגרפולוגיה המשמשת כעדה מטעם בית המשפט..."
