סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

תביעת לשון הרע של ענבל אור נדחתה - והיא תשלם פיצויים לעובדים

ענבל אור מחברת אור סיטי נדל"ן, שתבעה ארבעה עובדים לשעבר על הוצאת לשון הרע, תפצה את העובדים ב-400 אלף ש"ח

תביעת לשון הרע של ענבל אור נדחתה - והיא תשלם פיצויים לעובדים
16/11/2015 | 14:14 | מאת: מערכת אתר iLaw |

האם הגיעה לסיומה פרשת דיני העבודה שהסעירה את המדינה לפני ארבע שנים? השבוע דווח בדה מרקר שתביעת לשון הרע שהגישה ענבל אור, הבעלים של חברת אור סיטי נדל"ן, נגד ארבעה מעובדיה לשעבר, נדחתה על ידי בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב. את התביעה, בסך 2.55 מיליון ש"ח, הגישה אור נגד עובדיה ב-2011, לאחר שאלה הגישו תביעה נגדה על כספים שלא קיבלו במסגרת עבודתם בחברה והגיעו להם כחוק, ופנו עם הדברים גם לדה מרקר, שפרסם על כך כתבה. בתביעה טענה אור כי באותה הכתבה ארבעת העובדים "מבזים, מכפישים ופוגעים בשמה הטוב ובשמה הטוב של החברה, על רקע סיום יחסי העבודה ובמטרה לנקום".

השופטת יהודית שבח, מבית המשפט המחוזי בתל אביב קבעה כי האמירות אשר מיוחסים לעובדים בכתבה הן לא חמורות, ספק אם הן מהוות לשון הרע, ובנוסף הן לא נאמרו במסגרת הדיון בבית המשפט. השופטת התייחסה גם לצמידות שבין הגשת התביעה מצד העובדים להגשת תביעת לשון הרע מצד אור ואמרה כי יתכן שהיה כאן ניסיון ליצור משקל נגד לתביעת העובדים. מסיבה זו, החליטה שבח להעביר את התביעה לבית הדין לעבודה. בבית הדין לעבודה נקבע שאין הוכחות לכך שהדברים נאמרו במטרה להשפיל, לבזות, ללעוג או לפגוע במשלח היד של אור או של החברה; ונסיבות פיטוריהם של העובדים, שלא התבצעו כדין, אינם מהוות איסור כנגדם להביע את דעתם בנושא. על כן, בתביעה זו פסק בית המשפט לטובת העובדים והורה לשלם להם 250 אלף ש"ח שכר טרחה.

העובדים זכו בפיצויים; אור: אגיש ערעור

בנוסף לדחיית תביעת לשון הרע, בית הדין לעבודה פסק לעובדים גם פיצויים בסכום כולל של 400 אלף ש"ח, זאת בהמשך לתביעתם מ-2011 לפיה החברה של אור לא שילמה להם כספים בגין שעות עבודה נוספות, הפרשות לקרנות, עמלות ופיצוי עבור פיטורים שלא כדין. ארבעת העובדים שפוצו הם רונן סוקולסקי ששקיבל 116.8 אלף ש"ח, דן טבקמן שקיבל 108.5 אלף ש"ח, רותם זילברמן שקיבל 100.3 אלף ש"ח ושרון אהרוני שקיבלה 63.5 אלף ש"ח. בנוסף, חברת אור סיטי נדל"ן תשלם לכל אחד מהם שכר טרחה בגובה 10,000 ש"ח.

אורן שגב, השופט מבית הדין לעבודה, קבע שמהעדויות שנשמעו במהלך תביעת הפיצויים עלתה תמונה די דומה לזו שתיארו העובדים בכתבה שפורסמה בהד מרקר ב-2011"הוכח בפנינו, כי הגברת אור אימצה לעצמה מנהג נפסד של הפרת התחייבות שנתנה לעובדיה וכי קבלת ההחלטות בעניינים היתה תזזיתית, אימפולסיבית ונעדרה התחייבות לטווח ארוך. אין לתמוה אפוא כי לנוכח התנהלותה של הגברת אור יצאו התובעים באמירות המיוחסות להם".

בתגובה לפסיקה, מסרו נציגיה של ענבל אור שבית המשפט דחה את התביעה שהוגשה נגד ענבל אור אישית; וכן שהחברה מתכוונת ללמוד את פסק הדין היטב ולפעול להגשת ערעור.

נכתב על-ידי: מערכת האתר

שאלות על המאמר? מוזמנים לשאול בפורום דיני עבודה

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך

 

שאל בפורום

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

ליצירת קשר עם עו"ד דיני עבודה

עורכי דין מובילים - דיני עבודה

דרור הראל
עו"ד דרור הראל

מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.

עו"ד סיון שטינברג פליישר
עו"ד סיון שטינברג- פליישר

"לוחמת על זכויות לקוחותיי ללא פשרות, כאשר לנגד עיני כל העת טובתם האישית בלבד..."

Gו"ד קובי בן סימון
עו"ד קובי בן סימון

"משרדנו שם לו למטרה להעניק לכל אחד מלקוחותיו שירות נאות, יחס אישי, ואת מלוא תשומת הלב הראויה..."

עוד עו"ד מובילים בתחום דיני עבודה