מאמר להדפסה

גירושין בישראל - לא מה שחשבתם

מהן הסיבות הנפוצות ביותר לגירושין בישראל? האם זה עניין של כסף? בגידה? הפסקת אהבה? ומהן תוצאות הסקרים של שנת 2013?

חדשות לבקרים אנחנו שומעים על עוד מחקר מקיף בנושא גירושין בישראל. תופעת הגירושין הולכת ונהיית רחבה יותר ונפוצה יותר עד כי ישנו משחק חדש בקרב חבורות של זוגות נשואים בו מהמרים בסתר על הסיכויים שאחד הזוגות בחבורה יתגרש. אם בעבר הנישואין בישראל היו ברית מקודשת שאיש לא חלם להפר אותה, הרי שבימינו זוג אחד מתוך חמישה שהתחתנו לפני שני עשורים ומעלה, כבר אינו זוג כלל וכלל.
 
 
 
 
למעשה, הסטטיסטיקה היבשה כפי שפורסמה על ידי הדוחות השנתיים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מצביעה על כך שלו המצב ימשיך כפי שהוא היום, הרי שבשנים הקרובות כל זוג שישי צפוי להתגרש ברבנות. 
 

מה גורם לזוג אוהב להפסיק לאהוב?

 
ובכן, מן הסתם המציאות מעט יותר מורכבת מזה. לא תמיד גירושין באים לאחר שהאהבה הלכה. לעתים קרובות מדובר על צמיחה לכיוונים שונים, משברים כלכליים מהם לא הצליחו בני הזוג להיחלץ ועוד.
 
מעטים יודעים זאת, אבל הגורם המוביל בסיבה לפנייה לגירושין הוא בגידה של אחד מבני הזוג. בגידה מעידה על מעילה באמון הניתן על ידי בן הזוג. בגידה יכולה להוביל לפירוק של שותפויות עסקיות, של קשרי ידידות, להביא למשבר בחיי המשפחה וכמובן וכמובן שלהוביל לגירושין.
 
אז נכון, הסיבה המרכזית בישראל היא גירושין עקב בגידה אבל הסתכלו על הצד החיובי – באיראן, בערב הסעודית, בפקיסטן ובתימן העונש על בגידה הוא מעט חמור יותר. העונש על בגידה במדינות אלו הוא לא פחות מעונש מוות. מעודד, לא?
 

אין לי כסף אין לי

 
סקר עדכני שנערך בקרב זוגות גרושים בישראל בשנים האחרונות מעלה נתון מפתיע לפיו אחד הגורמים המרכזיים לגירושין בישראל הוא מצב כלכלי ירוד. למעשה בכל פורום גירושין באינטרנט תוכלו לראות לא מעט שאלות בנושא.
 
מצב כלכלי לא טוב יכול להוביל לשרשרת של התרחשויות שסופה גירושין. כך למשל אחד הצדדים עלול לחוש רגשי נחיתות ולקנא בזוגות אחרים, במערכות מסוימות הנטל נופל רק על צד אחד וכך נוצרת תחושה לא שוויונית שמובילה להתחשבנויות כאלו ואחרות שגולשות גם מעבר למצב הכלכלי, במקרים מסוימים איכות החיים הנמוכה מובילה לכעס שיכול להתפרץ גם בעקבות מקרים שאינן קשורים לעניין ועוד. 
 
כמו כן רבים לא מדברים על כך אבל גברים מקשרים באופן לא מודע בין יכולות ההכנסה שלהם לסקס. לעתים קרובות גברים מתחילים לפתח תסמינים של אין אונות בתגובה לירידה ביכולת ההשתכרות שלהם, לאבטלה ולחוסר תחושת הצלחה בחיים המקצועיים. מכאן הדרך למתחים, תסכולים ואכזבה, קצרה ביותר. 
 

חורבן הבית

 
אחד הגורמים המפתיעים ביותר שמובילים בני זוג למדרגות הרבנות בפעם השנייה הוא שיפוצים. מתברר שככל שפרויקט השיפוצים נרחב יותר, כך הסיכוי שהוא יוביל לגירושין, גדול יותר.
 
פרויקטים של שיפוצים מובילים את בני המשפחה לחיים צפופים ועמוסים, להוצאות כספיות גדולות ולחילוקי דעות ברמה שעלולה להוביל לקרעים של ממש ביחסים.
 
לעתים מדובר על שיפוצם שנעשים לאחר שנים רבות של נישואין וישנם גם לא מעט זוגות שהתגרשו בעקבות שיפוצים שנעשו בבית לאחר שהילדים כבר הקימו משפחות משלהם. השיפוצים חושפים פעמים רבות את כל התסכולים שנחו מתחת לפני השטח ובמובנים רבים מהווים התחלה חדשה עבור בני זוג. בנימה אופטימית ניתן לומר שלפחות את הבית המשופץ, תמיד אפשר למכור או להוריש לילדים. 
 

אלימות פיזית ומילולית

 
מדהים לגלות שגם בישראל של שנת 2013, עדיין בין עשרת הסיבות המובילות לגירושין ניתן למצוא מקרים של אלימות בנשפחה. למרות שלרוב כשאנחנו שומעים את המושג אלימות ביתית לנגד עינינו עולה תמונה של בעל המכה את אשתו, הרי שלא תמיד מדובר בכך. ישנם גם מקרים בהם מדובר על אלימות מילולית מתמשכת וישנם גם מקרים בהם דווקא הבעל הוא זה שחוטף את ההשפלות ואת המכות, אם כי מקרים אלו נדירים יחסית.
 

לסיכום

 
ישנן סיבות רבות ומגוונות שיכולות להוביל זוג לכדי גירושין. במידה ואתם מעוניינים לעבור את התהליך הזה באופן החלק ביותר והנעים ביותר, ההמלצה היא לאתר עורך דין מומחה בתחום.
 
באתר iLaw.co.il תוכלו לאתר מגוון של אנשי מקצוע מהתחום וכן להעלות שאלות בנושא לפורומים הרלוונטיים. אתר iLaw.co.il מופעל על ידי עורכי הדין הבכירים ביותר בתחום בישראל ומאפשר לכם לקבל תשובה מהירה ומקצועית לכל שאלה.