סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על צרכנות ותביעות קטנות(2,323)

שאל בפורום צרכנות ותביעות קטנות

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

מנהל פורום צרכנות ותביעות קטנות

איזור: חיפה
פקס: 098800022
טלפון: הצג טלפון

"משרדי מעניק שירותים משפטיים נוספים בכל הקשור לתביעות קטנות, ועריכת כתבי תביעה והגנה והכנה לפני דיון בבית המשפט..."

08/02/2018 11:30 שירה חברה שלא מוכנה להחזיר כסף חברה שלא מוכנה להחזיר כסף
שלום, רכשתי מכשיר המיועד (כביכול) להצמחת שיער מחברת דימדיקו, הם מבטיחים ביצועים או שיוחזר הכסף במלואו, השתמשתי במכשיר 4 חודשים ולא ראיתי שום שיפור במצב השיער שלי, כשבאתי להחזיר את המכשיר שמעתי אותם עושים בדיקה חוזרת ללקוח אחר שלא היה מרוצה וביקש את כספו בחזרה והם טענו שיש שיפור הוא פשוט לא רואה אותו, מאותו רגע דרשתי את כספי בחזרה, הם לא היו מוכנים להזחיר לי את הכסף וכשלא הייתי מוכנה לעזוב הם הזמינו משטרה, לדעתי הם פשוט מצאו דרך חוקית לרמות אנשים, ומדובר בסכום לא פעוט בכלל המתקרב ל5000 ש"ח, יש לי טלפון של בחור נוסף שנפגע מהם, מה אפשר לעשות?

שלום,
אני מציע לך לפנות לפגישה עם עו"ד להציג בפניו את כל הראיות שבידיך ולבדוק האם יש מקום להגשת תביעה. מהדברים המתוארים כאן לא ברור האם יש לך עילה לתביעה.
במידה ואת מעוניינת בייעוץ וסיוע משפטי בעניינך, את מוזמנת לפנות למשרדי.

רכשתי את המכשיר פרימיום האם השתמשתם מספר חודשיים לפי ההוראות כפי שהתבקשתם ?
לא היה שום שיפור אחרי מספר חודשים של שימוש נכון ?
עשה רושם שהם בעייתיים עם הנושא של ההחזר הכספי והבדיקה

תודה ובהצלחה .

אני מעונינת לדבר עימך ובטוחה שישנם עוד אנשים שמרגישים כמוני לפתיחת קבוצה לתביעה ייצוגית

שלום,
אינני עוסק בתביעות ייצוגיות אלא רק בתביעות קטנות.
ככל שאת מעוניינת להגיש תביעה ייצוגית אנא פני לעו"ד המתאים.

חובה להגיש תביעה ייצוגית נגד דימדיקו הם נוכלים בתחפושת וכולם צריכים לדעת את זה.

התחרטתי לאחר הפגישה וחייבו אותי בחצי מהסכום בכל זאת לא הסכימו להחזיר את כל הסכום

היי אני מכיר 4 אנשים שנפגעו מכך באם אתם מעוניינים לפתוח תביעה ייצוגית - אם פתחתם לכך קבוצה ברשתות החברתיות אנא הפנו אותי ונצרף את כולם

09/04/2021 14:32 טל רמאים דימדיקו

גם אני נכוותי מהם מה הטלפון שלך?

כשהייתי אצלם הם עשו לי (ומאמין שלכולם) נקודה קטנה בצבע אדם בקרקפת כדי שתיהיה נקודת ייחוס לבדיקה של השיער באותו מקום בפעם השניה שאבוא לשם. לא הלכתי בפעם השניה כי פשוט התייאשתי והבנתי שעבדו עלי, אבל עברו כבר שנתים והנקודה עדיין נמצאת שם, זה פשוט סוג של קעקוע שלא יורד, ואם היו אומרים לי את זה לא הייתי עובר את כל התהליך מההתחלה.. אני רוצה עכשיו לעשות גלח וזהו אבל הנקודה הזו פשוט מפריעה לי, לא מאמין איך הם לא אומרים מראש שהסימן הזה פשוט יישאר שם ולא יורד..
אפשר לתבוע על דבר כזה?

08/09/2022 07:50 הילה א. תרגום נוטריוני - שגוי - החזר כספי תרגום נוטריוני - שגוי - החזר כספי
שלום,
ביצעתי תרגום נוטריוני, רשמתי על דף את כל השמות כיצד לכתוב אותם. הנוטריון כתב את השמות בצורה שגויה (לא כפי שכתבתי לו) ועדה הרבה שגיאות בתרגום המסמך. במקום לכתוב 'נשואה' כתב 'נפטרה'. במקום 'זכר' כתב 'נקבה' ועוד שגיאות רבות.
האם ניתן לדרוש את הכסף חזרה?
אני לא רוצה תיקון המסמכים.
תודה

שלום,
כן, ככל שהנוטריון התרשל - את רשאית לבטל את העסקה, לקבל את כספך בחזרה ואף תשלום פיצויים בגין נזקים שנגרמו לך.
ככל שאת מעוניינת בייעוץ, סיוע וטיפול משפטי בעניינך - את מוזמנת לפנות למשרדי.

07/09/2022 12:57 דוד דרישת תשלום דרך אשראי דרישת תשלום דרך אשראי
אני עשיתי מנוי בחברה שאמורה לתת שירות ולהוזיל את מחירי הטלויזיה והפלאפון לעולים מברית המועצות
לפני כחודשיים רציתי לבטל את המנוי אך לא היה מענה מצד החברה, לכן ביטלתי את התשלום דרך חברת האשראי
לאחר כחודשיים אחת הנציגות התקשרה והתחילה לאיים עלי ואמרה שאני מחוייב לשלם להם על החודשיים הנותרים ובשביל זה אני צריך לתת להם את כרטיס האשראי שלי
אמרתי להם שאני מוכן לשלם בשביל לא לשמוע מהם יותר אך אני לא מוכן לתת להם פרטי כרטיס אשראי וביקשתי לשלם בדרך שונה לבחירתם (הסכום עומד על 70 שקלים בערך)
האם אני מחוייב מבחינת החוק להביא להם את כרטיס האשראי שלי והאם אני בכלל מחויב לשלם להם על דבר כזה?

שלום,
שוחחנו בטלפון.
בדרך לבטל את העסקה אינה בדרך של ביטול העסקה באמצעות כרטיס אשראי.
כדי לבטל את העסקה יש לפעול על פי התקנון של החברה.
ככל שפעלת כדין לביטול העסקה (לדוגמא כפי שקובע התקנון), אזי אינך מחוייב לשלם לחברה דבר (זו בעיה של החברה שאינה פועלת על פי הדרך שהיא קובעת לביטול).
מענה לשאלה השניה - אתה רשאי להחליט מהי הדרך המתאימה לך לשלם בעבור השירות. אינך מחויב לשלם דווקא דרך כרטיס אשראי.

05/09/2022 20:19 מיכל אי קבלת תמורה צרכנית אי קבלת תמורה צרכנית
שלום. הייתי אצל אופטימיטריסט שבדק את ראייתי. נקבע שחל שינוי במספר. ביקשתי לקבל מרשם עם תוצאת הבדיקה. רק אז התברר לי שהעלות היא 300 שקלים ולא 100 כפי שנקבע מראש. עבור 100 שקלים שאותם נדרשתי לשלם קיבלתי רק ידיעה כללית שחל שינוי במספר הראיה אך לא קיבלתי מרשם. האם זה חוקי ? כלומר שילמתי 100 שקלים, אבל בעצם מה קיבלתי בתמורה ? ביקור אצל אופטימיטריסט שאמר לי שחל שינוי כלשהו במספר הראיה שאותו אני לא יודעת ?

שלום,
קראתי את סיפור המקרה, אך חסר מידע כדי שאוכל להשיב.
האם טרם ביצוע הבדיקה נאמר לך שעלות הבדיקה ומתן תשובה היא 100 ש"ח ?
אם כן, אזי מדובר בהטעייה ואז עסקינן בהטעייה לפי חוק הגנת הצרכן.

06/09/2022 04:12 ארנון קליין תביעת חברת גרר תביעת חברת גרר
הזמנתי חברת גרר בשעות מסוימות (15:30-19:30).
לא הגיעו אלי, בפניה אליהם אמרו שהיתה תקלה בגרר.
אמרו שישלחו תוך שעתיים, ולאחר שלא הגיעו ויצרתי קשר נוסף. הפעם טענו שקשה להביא גרר לאזור שלי (גוש אלמונים, מעבר לקו הירוק), הפעם אמרו שתוך שלוש שעות יגיע הגרר. שוב לא הגיע ואמרו שיבוא בסביבות 1:30, בסופו של דבר הגיע ב2:35.
וזה בתקופה עמוסה שלי בעבודה.
האם ניתן לתבוע פיצוי, ומה רמת הפיצוי הנכונה לתבוע?

שלום,
גובה הפיצוי הוא בגין הנזקים ועוגמת הנפש שנגרמו לך בשל כל המתואר.

04/09/2022 09:39 ששי הונאה והטעיה ברכישת רכב מסוכנות הונאה והטעיה ברכישת רכב מסוכנות
שלום רב
רכשתי רכב מסוכנות רכב. במסגרת העיסקה החברה העמידה בפניי מימון דרך חברת מימון.
בשלב סגירת העיסקה הסוכנות טענה שאני חייב להתקין ברכב לפני קבלתו מערכת מיגון בסכום של 5500 שח. (בנוסף למחיר הרכב)ששאלתי מדוע אני חיב להתקין זאת הם טענו מפורשות "שזוהי דרישת חברת המימון וזה תנאי מחייב לעיסקה" כמו כן הם טענו שהדרישה זו של חברת המימון נובעת מכך שחברות הביטוח מחייבות במערכת הזו במסגרת פוליסת מקיף ולכן החברת מימון דורשת מראש שזה יותקן ברכב.

לאחר קבלת הרכב גיליתי שאף חברת ביטוח לא דרשה ממני בסקר ביטוחים שעשיתי את המיגון הזה.
גם החברת בה ביטחתי טענה שהיא לא צריכה את המיגון הזה
בנוסף ביררתי מול החברה המתקינה את המיגון והם טענו שהמוצר כולל התקנה עולה 2600 וזה מה שהם קיבלו מהסוכנות. (ולא 5500 שהסוכנות גבתה ממני)

חזרתי מידית לסוכנות והם שוב טענו שההתקנה היתה חובה כי זוהי דרישת החברת מימון.
התקשרתי לחברת מימון בעצמי לברר והם טענו שהם כלל לא דרשו לא דורשים ולא מחיבים מראש בשום התקנה של מערכת מיגון אלא רק ביטוח מקיף בתוקף.
התקשרתי שוב לסוכנות ואחרי שהסברתי להם שדיברתי עם החברת מימון הם שינו גרסה וטענו בניגוד למקודם שהדרישה למיגון הם של הסוכנות עצמה.
אמרתי להם שמבחינתי מדובר בהטעית צרכן אי גלוי נאות מרמה והונאה.
הטיעונים שלהם "חובה בהתקנה מראש" התבררו כולם שקריים וגם הם גבו ממני פי 2 מהמחיר של החברה להתקנת המערכת. כלומר הם התעשרו על חשבוני תוך כדי המצאת גרסה שקרית ולא נכונה.
דרשתי מהם את הכסף על ההתקנה.
מאז הם מתעלמים ממני לא חוזרים ומתחמקים.

שאלתי היא
1. האם אכן יש פה עבירה על החוק מבחינתם והם חייבים להחזיר לי הכסף?
2. האם יש לי עילה לתביעה בנושא?
אציין שכל השיחות שלי איתם והחברת מימון מוקלטות ולכל מה שרשמתי יש הוכחות של הקלטות

שלום,
בהתאם למתואר יש לך עילה לתביעה כנגד החברה בעניינך.

02/09/2022 10:57 איליה קאפיט שיש מטבח שיש מטבח
שלום. הזמנתי שיש מעוצב למטבח. תוך כדי ההתקנה התגלה שאין התאמה עיצובית (עורקים בשיש) בין החלקים השונים. כמו כן היו טעויות המדידות ובחיתוך השיש עצמו. הספק הסכים לתקן את הבעיות שנבעו מהמדידות השגיות אך מסרב בתוקף להודות בטעות מבחינת התאמת העורקים, למרות הבטחה במעמד הקנייה להמשכיות העורקים. האם יש עילה לתביעה בנושא זה. השיש נבחר עקב הנתונים הויזואליים שלו.

שלום,
ככל שלא קיבלתם את מה שהזמנתם (את מה שהוסכם ביניכם) אזי מדובר בהפרת הסכם ועל כן יש עילה לתביעה.
כעת יש לבחון האם יש לך את הראיות המתאימות להוכחת הטענות.
ככל שאת מעוניינת בייעוץ, סיוע וטיפול משפטי בעניינך - את מוזמנת לפנות למשרדי.

30/08/2022 16:41 דנית תביעה בגין מזון מזוהם תביעה בגין מזון מזוהם
שלום,
הזמנתי טייק אווי מרשת מסעדות מוכרת עם סניפים בכל הארץ ולאחר האכילה חטפתי קלקול קיבה מאד קשה שהשפיע עליי למשך 3 שבועות. רציתי לשאול האם אני צריכה להגיש את התביעה נגד הרשת הכללית (X בע"מ) או נגד הזכיין בסניף שממנו הזמנתי את המזון המזוהם?
בנוסף, האם אני מחויבת להוכיח שהקלקול נבע מהמזון שהזמנתי? (אכלתי לבד כך שלא היו איתי עוד אנשים שקיבלו קלקול קיבה)

אודה מאד לתשובתך!

שלום,
אם מדובר בזכיין (בעל מס' ח.פ. = מס' חברה) שונה מהרשת הכללית - אזי את צריכה לתבוע את הסניף.
בהליך המשפטי בוודאי שאת חייבת להוכיח שקלקול הקיבה נבע מהמזון שהזמנת - שאחרת אין לך עילה לתביעה.

30/08/2022 13:42 מירב כהן מסרנו רכישת מכשיר לקמטים רכישת מכשיר לקמטים
רכשתי ב 4.7 מכשיר לקמטים. הוא מחליף אורות ירוק כחול ואדום. וכאשר הוא באדום זה נעשה קצת חם. אני פועלת לפי ההוראות 2 פעמים בשבוע
שמתי לב שלאחר כל טיפול אני מקבלת מיגרנה
האם יש לי זכויות בעניין בהחזרת המוצר?

שלום,
את רשאית לבטל את העסקה אם המכשיר תקול.אם המכשיר משפיע עליך בצורה כזו או אחרת אין לך זכות לביטול.

28/08/2022 11:58 קובי החזרת מוצר החזרת מוצר
יש לי עסק דרופשיפינג, אנשים מזמינים אצלי באתר בעברית והמוצר נשלח ללקוח ישירות
מהספק בחו"ל. מכרתי מכשיר מתרגם שפות, המכשיר מתרגם דיבור מעברית לשפות
אחרות וכן להפך, וכן מתרגם טקסט משפות אחרות לעברית אך לא להפך. בדף המוצר
הייתה תמונה של המתרגם עם כמה דגלים כולל דגל ישראל, ובמידע על המוצר כתוב - "כולל
סורק טקסט לתרגום אוטומטי ותרגום קולי. " קצת אח"כ כתוב -"תמיכה בתרגום קולי מקוון
של עד 112 שפות )כולל עברית(, תרגום טקסט מרובה שפות". לקוח פנה אליי ואמר שרוצה
להחזיר כי היה בטוח שזה מתרגם טקסט מעברית, ומכיוון שראה שלא הוא רוצה להחזיר
וטוען להטעיית הצרכן. האם יש צדק בדבריו? האם אני חייב לבטל לו את העסקה, או עצם זה
שעל התרגום הקולי מצוין עברית ועל תרגום טקסט לא כתוב עברית זה מספיק והיה עליו
להבין זאת? בנוסף, אם בטענתו להטעיה אין ממש, טוען שיכול להחזיר כי לא עברו 14 ימים,
ואומר כי לא השתמש בו אלא רק הדליק אותו וראה כי אין תרגום טקסט מעברית. האם עצם
הדלקת המכשיר נחשב לשימוש?

שלום,
ככל שכל הפרטים הרלוונטים לגבי המוצר (כפי שמתואר בחוק הגנת הצרכן) הגיעו לידיעתו של הקונה ו\או היו פתוחים וגלויים לעיונו וידיעתו של הקונה - אזי אין פה הטעייה צרכנית ובאם אין הטעיה צרכנית אינך מחויב לביטול העסקה.
לגבי ביטול עסקת מכר מרחוק - בהתאם לחוק הגנת הצרכן
(ג) בעסקת מכר מרחוק רשאי הצרכן לבטל את העסקה –(1) בנכס – מיום עשיית העסקה ועד ארבעה עשר ימים מיום קבלת הנכס או מיום קבלת המסמך המכיל את הפרטים האמורים בסעיף קטן (ב), לפי המאוחר מביניהם; ועל כן אין רלוונטיות האם הרוכש השתמש במוצר ו\או פתח אותו.

עורכי דין מובילים בפורום צרכנות ותביעות קטנות

דרור הראל
עו"ד דרור הראל

מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.