סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על צרכנות ותביעות קטנות(2,322)

שאל בפורום צרכנות ותביעות קטנות

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

מנהל פורום צרכנות ותביעות קטנות

איזור: חיפה
פקס: 098800022
טלפון: הצג טלפון

"משרדי מעניק שירותים משפטיים נוספים בכל הקשור לתביעות קטנות, ועריכת כתבי תביעה והגנה והכנה לפני דיון בבית המשפט..."

08/08/2022 07:03 בר החזרת קטנוע תקול שנרכש מסוכנות - כעבור 24 שעות החזרת קטנוע תקול שנרכש מסוכנות - כעבור 24 שעות
ביצעתי רכישת קטנוע ( יד 5 ) לפני כ 24 שעות , שהוחזר לסוכנות עקב נזילה ובעיה במנוע . המוכר החזיר את הכסף בהפחתת 15 אחוז ממכיר הרכישה . האם , על פי חוק , מותר להחזיר מוצר שנמצא לא תקין ולקבל את מלוא התמורה ששולמה ? האם חוקי שהמוכר יגבה על כך קנס של 15 אחוז , למרות שהמוצר הוחזר כעבור 24 שעות ?

שלום,
היה על המוכר להשיב לך את כל כספך (שאחרת הוא מצא שיטה נהדרת וקלה לעשות כסף ודי לחכימא ברמיזא).

04/08/2022 19:08 סמדר מוצר שנרכש באינטרנט מוצר שנרכש באינטרנט
היי לכולם,
אבקש בלי שיפוטיות חברה שלי קנתה לבעלה שעון עם חריטה בחנות אינטרנטית ולדעתה נפל בעוקץ. החשבונית טרם נשלחה אליה למייל, במספר מעקב מהחנות שנשלח אליה התברר מחברת השליחויות שבכלל לא נאסף המוצר לטענתם הגיעו לחנות ולא חיכתה להם החבילה לאיסוף. במידה ולא יסופק לה המוצר האם חברת האשראי תוכל לזכות אותה על סכום זה?
תודה רבה לעונים

שלום,
כן.
ככל שלא תקבל את המוצר ניתן יהיה לבטל את העסקה באמצעות חברת האשראי בשל כשל תמורה.

05/08/2022 12:59 מלי מה ההבדל בין תביעות? מה ההבדל בין תביעות?
שלום.
מה ההבדל בין תביעה בסדר דין מהיר לבית תביעה בסדר דין מקוצר?

שלום,
כיום אין הליך של סדר דין מקוצר.

03/08/2022 15:52 מיקי אי נתינת תעודת אחריות על הרחבת אחריות וגם אי נתינת חשבונית/קבלה אי נתינת תעודת אחריות על הרחבת אחריות וגם אי נתינת חשבונית/קבלה
שילמתי עבור הרחבת אחריות למדיח אחרי הרכישה ל-4 שנים נוספות. לא קיבלתי קבלה וגם לא אישור על הרחבת האחריות. התקשרתי אינספור פעמים לחברה, הם אמרו שמופיע ששילמתי איך הם לא מוצאים מספר קבלה/חשבונית. ועוד מגוון תירוצים, יש לי הקלטה שפעם אחת מסבירים לי שההנהלת חשבונות עם קורונה, ופעם אחרת שעקב מעבר מקום נאבדו חשבוניות...
אחרי שנה של טלפונים ומכתבים, קיבלתי את הרחבת האחריות למייל, ללא קבלה או חשבונית.
מהו הסעיף הרלוונטי לתביעה מלבד עוגמת נפש?
תודה

שלום,
סעיף 31א(א)(7) לחוק הגנת הצרכן.

02/08/2022 15:34 ורה מלכה צרכנות צרכנות
שלום
קרה לי מקרה בחנות לגבי מחיר
על המדף היה מחיר אחד ובקופה זה עבר במחיר אחר התעקשתי על זה שצריכים לביא לי לפי מה שרשום אבל המוכר לא הסכים לשנות את המחיר . עד כמה שידוע לי לפי חוק צריכים לתת במחיר שרשום על המוצר זה נכון? ומה אפשר לעשות עם זה ?
תודה מראש .

שלום,
את בהחלט צודקת מבחינת מה שקובע החוק.
ככל שיש לך ראיות להוכחת הטענות - את רשאית לתבוע בגין הפרת הוראות חוק הגנת הצרכן.
לידיעתך החוק העניין זה קובע פיצויים של עד 10,000 ש"ח ללא הוכחת נזק.

01/08/2022 13:55 מרים מחשב מחודש נמכר כחדש ללא ידיעתי מחשב מחודש נמכר כחדש ללא ידיעתי
שלום!
רכשתי לפני שנתיים מחשב נייד + אחריות ל 3 שנים ע"י יצרן המחשב.
לאחרונה הייתי זוקה לתמיכה וניסיתי להפעיל את האחריות. רק במעמד הפעלת האחריות התברר שהמחשב רשום אצל היצרן כמחודש ולא כחדש. מעבר לעוול שנגרם לי (בעיות במחשב ובסוללה), אני גם לא זכאית לאחריות ולתמיכה ע"י היצרן. מה ניתן לעשות?

תודה רבה!

שלום,
תחילה יש לפנות לחנות / חברה שמכרה לך המוצר על מנת שיחליפו לך את המחשב לחדש (ולא מחודש) כפי שקנית. ממליץ לעשות זאת באמצעות מכתב התראה לפני תביעה מעו"ד.
אם מכתב לא יסייע השלב הבא יהיה הגשת תביעה.
ככל שאת מעוניינת בייעוץ, סיוע וטיפול משפטי בעניינך - את מוזמנת לפנות למשרדי.

31/07/2022 06:56 יוסי האם מותר / נכון בבקשת רשות להגשת ערעור על תביעה קטנה לכתוב שהשופט פשוט לא קרא את הראיות והתמלילים שהוגשו (דבר הניבכר מהפס האם מותר / נכון בבקשת רשות להגשת ערעור על תביעה קטנה לכתוב שהשופט פשוט לא קרא את הראיות והתמלילים שהוגשו (דבר הניבכר מהפס"ד)?
הקלד את שאלך

שלום,
מותר לכתוב כל מה שאתה רוצה, כל עוד שהדברים יכתבו בשפה יפה ומכבדת, שאינה משתלחת בשופט.

28/07/2022 10:09 ח.ח. ביטול עסקה ביטול עסקה
קניתי כסאות לבית. אספתי אותם מהחנות וראיתי בבית שהצבע לא מתאים לי. התקשרתי לחנות לאחר פחות מ48 שעות. הכסאות עדין ארוזות באריזתם המקורית והם לא רוצים לבטל את העסקה. בטענה שאין החזרות על מוצרים שנאספו באופן עצמאי. בפרט אם האריזה נפתחה. יצויין שבתקנון החברה באתר שלהם הם לא מציינים סעיף שכזה. בנוסף, חלק מהכסאות הגיעו בריפוד בצבע אחר והם מתנערים מאחריות כיון שהכסאות נאספו לבד ולא במשלוח. לאחר בדיקה ראיתי שעל טופס ההזמנה שחתמתי אכן רשום סעיף שאחריות תקפה רק אם הכיסאות הגיעו אלי בהובלה. אך לא אמרו לי את כשביקשתי לאסוף לבד. אגב בעת הקניה המוכר אמר במפורש שנוכל להחזיר עד 14 יום. ברצוני לדעת האם אפשר לחייב את החנות לבטל את העסקה?

שלום,
אם מכרו לך מוצר והמוצר שקיבלת אינו המוצר שהזמנת (לדוגמא הזמנת כסא בצבע שחור וקביל כסא לבן) אזי אתה רשאי לבטל את העסקה ולקבל את כספך בחזרה או לקבל את המוצר הנכון שהזמנת.
ככל שרכשת מוצר מחנות, היית צריך לבדוק בחנות האם זהו המוצר שהזמנת.
במילים אחרות, במקרה המתואר אינך יכול לבטל את העסקה והיית צריך לבדוק את המוצר בחנות.

28/07/2022 10:40 ח.ח. המשך

ללא קשר לצבע או למוצר. אין חוק שזכות הלקוח להתחרט ולבטל עסקה עד 14 יום?

שלום,
כן, אך זה תלוי איך רכשת את המוצרים (במקוון או פיזית מהחנות) על אילו מסמכים (הסכם) חתמת.
תקנות הגנת הצרכן (ביטול עסקה) קובעות כי :
ברכישת רהיטים – בתוך 14 ימים מיום שקיבל את הטובין; כאשר פתיחת האריזה המקורית כשלעצמה לא תיחשב שימוש או פגימה בטובין, אלא אם כן יוכח אחרת;

28/07/2022 11:17 ח.ח. המשך

קניתי אכן בחנות פיזית (את הצבע הראו לי בתמונה כי לא היה שם במלאי). חתמתי רק על סעיף האחריות. לא צוין שם על נושא ההחזרה כלל.
סעיף החוק שציינת. למה זה לא במקרה שלי?

שלום,
כעת ובהתאם למתואר עכשיו - אתה רשאי לבטל את העסקה בהתאם לתקנות הגנת הצרכן (ביטול עסקה).- בתוך 14 יום

28/07/2022 09:51 חיים חיוב לאחר זמן ממושך חיוב לאחר זמן ממושך
שלום רב.
התקשרה אלי נציגה של חברת שירותי דרך וטענה שלפני שנה ושמונה חודשים ביצעתי אצלם פעולה הדורשת חיוב ומשום מה לא חויבתי בכך. היא מבקשת שאשלם עכשיו את החיוב. אני לא זוכר את האירוע. האם בכלל יש להם אפשרות לחייב אותי לאחר כל כך הרבה זמן?

שלום,
שנה ו 8 חודשים אינם הרבה זמן.
הרבה זמן זה מעל 7 שנים (מבחינה משפטית).
ככל שיש לצד השני ראיות להוכחת הטענות אזי אתה צריך לשלם (העובדה שאינך זוכר לא משנה דבר) גם אם חלפו שנה ו 8 חודשים.

27/07/2022 10:02 שהם כורך הזמנה שלא הגיעה הזמנה שלא הגיעה
הזמנתי 5 זוגות נעליים לפני שבועיים וחצי.
הגיעו רק זוג אחד.
במעמד הרכישה התחייבו לספק לי את כל הזטגות עד 19/7/22.
ובפועל לא קיבלתי את הנעליים עד כה.

אין לחברה שירות לקוחות זמין(טלפון או צאט)
וניתן לפנות רק ע"י השארת פניה.

בפועל הם עונים לי הודעה לאקונית פעם ביומיים/שלושה שהעניין בבדיקה. ככה כבר שבועיים.

אני צריכה את הנעליים כי אנו נוסעים לחופשה.
מה האפשרויות שעומדות בפניי כעת?

שלום,
אם לא עונים לך ואין לך אפשרות להשיג אותם ולא קיבלת את המוצרים, את רשאית לפנות לחברת האשראי לצורך הכחשת עסקה בש לאי קבלת המוצרים ולקבל את כספך בחזרה.
בהמשך אם תרצי תוכלי לתבוע את החברה בגין הפרת הסכם, נזקים ועוגמת נפש.

תודה רבה על המענה. השאלה אם אני עדיין יכולה לפעול כך, כאשר העסקה בוצעה באשראי-דיירקט. ואם לא, מה כדאי לעשות במצב זה

שלום,
עליך לפנות לחברת האשראי שלך ולבדוק מולם את הדברים (אני לא יודע על איזה הסכם חתמת מולם). ואם לא יהיה עליך להגיש תביעה לצורך השבת כספך במלואם ותשלום פיצוים בגין כל האמור בתשובתי הקודמת.

עורכי דין מובילים בפורום צרכנות ותביעות קטנות

דרור הראל
עו"ד דרור הראל

מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.