סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

חובות עורכי דין בהליכים המתנהלים מול ראש ההוצל"פ

מצאתם עצמכם חלק מהליך בהוצאה לפועל, אפילו "הצטיידתם מראש" בעורך-דין. מה תפקידו שם? מהן חובות עורכי-הדין בהליכים שונים המתנהלים בהוצאה לפועל מול ראש ההוצאה לפועל?

חובות עורכי דין בהליכים המתנהלים מול ראש ההוצל"פ
06/01/2014 | 09:12 | מאת: מערכת אתר iLaw |
אני מוצאת את עצמי בתור נתבעת בפני בית-המשפט. בית המשפט מוציא פסק-דין הקובע כי אני חייבת בתשלום. נגדי תלויים ועומדים חובות נוספים ולאחר שקראתי מאמרים שונים באתר זה, הבנתי כי אוכל לפעול בדרכים שונות בין אם לבקש איחוד תיקים, או הכרזה בתור "חייב מוגבל אמצעים" וכל זאת ללא עזרתו של עו"ד.
 
 
 
 

אז, בשביל מה יש לי עורך-דין?

 
הליכים בהוצאה לפועל הינם הליכים מורכבים יחסית ולמרות שנתונות בפני החייב אפשרויות שונות בהן יוכל לנקוט על-מנת "לצאת בשלום" מהליכי ההוצאה לפועל, אפשרויות דומות נתונות גם לזוכה אשר מטרתו היא לקבל את כל חובו ומוקדם ככל האפשר.
 
חובתו של עורך הדין בהליכי הוצאה לפועל היא ככל חובת עורך-דין המייצג לקוח- ראשית, להסביר ולהבהיר לו את המצב המשפטי, להציג בפניו את דרכי הפעולה האפשריות ואת היתרונות והחסרונות של בחירה בכל אחת מהן.
 
אולם, לעניין ההליכים הייחודים בהוצאה לפועל, לעורך הדין חובות נוספות- למשל, הכנת החייב לקראת חקירת היכולת וסיוע באיסוף המסמכים המשפטיים הנדרשים והצגתם; עדכון החייב בדבר הזמנים בהליכים.
 
למשל- חודש ימים מיום מתן האזהרה בדבר אי תשלום חוב (כאמור, כעבור חודש ממתן האזהרה יוצא צו מאסר חייבים נגד החייב). במקרה כזה, יזומן שוב החייב לאחר יומיים ממאסרו אל ראש ההוצאה לפועל- ייטב לו אם יהיה לצידו עורך-דין אשר יסביר לו כיצד להתנהל.
 

הליכים נפוצים

 
כאמור, מרבית ההליכים בהוצאה לפועל מתנהלים מול ראש ההוצאה לפועל כגון: חקירת יכולת, חקירה בדבר "טענת פרעתי", הוצאת צו מאסר חייבים ועוד (ראו מאמרים נפרשים באתר זה לעניין כל אחד מהמקרים). החייב אינו מחוייב להגיע להליכים אלו כשהוא מיוצג בפני עורך-הדין לעינייני הוצאה לפועל אולם, כפי שהוסבר, לאור מורכבות ההליכים, ייתכן כי ייטב אם יעשה זאת.
 

חובותיו של עורל הדין מול ראש ההוצל"פ

 
בנוסף לאמור, לעורך הדין יש חובה אתית כלפי ראש ההוצאה לפועל. במאמר בנושא חסינות ראש ההוצאה לפועל נסקר מקרהו של עורך-דין אשר פנה בזלזול לראש ההוצאה לפועל ומצא עצמו נאשם בעבירה אתית של עורכי-דין.
 
לכן, חשוב לחזור ולהדגיש, למעט החובות של עורך-הדין כלפי לקוחו, לעורך-הדין גם חובות כלפי ראש ההוצאה לפועל בהליכים המתנהלים מולו.
 
חריגה של עורך-הדין מחובותיו כלפי ראש ההוצאה לפועל עלולה לפגוע בתיק המתנהל מול החייב. המסקנה: כדי שעורך-דין יעמוד בחובותיו כלפי לקוחו באופן הטוב ביותר, מוטב שיעמוד בחובותיו כלפי ראש ההוצאה לפועל בהליכים המתנהלים מולו. הרי לכולנו ברור שלא היינו רוצים שעורך הדין שלנו יתחצף לשופט בענייננו...
 

נכתב על-ידי: מערכת האתר

שאלות על המאמר? מוזמנים לשאול בפורום הוצאה לפועל

 

שאל בפורום

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

ליצירת קשר עם עו"ד הוצאה לפועל

עורכי דין מובילים - הוצאה לפועל

עו"ד משה פרץ
עו"ד משה פרץ

"ליווי לכל אורך ההליך המשפטי אל מול הגורמים הרלוונטיים תוך דגש על מתן יחס אישי ומקצועי..."

ריקי אופק אבן צור
עו"ד ריקי אופק אבן צור

משרד עורכת הדין ריקי אופק מציע שירותי משרד בתחומים של -פשיטות רגל ייצוג חייבים,פירוקי חברות,דיני משפחה ודיני עיזבונות.

עוד עו"ד מובילים בתחום הוצאה לפועל