מאמר להדפסה

חברת הנדל"ן גינדי השקעות תובעת את החברות מליבו, כלל והראל

בעקבות התמוטטות המרפסות בפרוייקט של גינדי בחדרה ב-2013, החברה תובעת כעת את החברות מליבו, הראל וכלל על 100 מיליון ש"ח

לרכוש דירה בבניין יוקרתי ואז להיווכח שהבניין סובל מליקויי בנייה חמורים ואף מסכני חיים, זהו עניין מתסכל ומכעיס מאד, אשר דורש לא פעם את התערבותו של עו"ד דיני מקרקעין. כך קרה בזמנו לדיירי פרוייקט מגורים של חברת גינדי השקעות בחדרה, שם התמוטטו מרפסות בבניין חדש בדצמבר 2013.

למרבה המזל, בעת שהמקרה התרחש, הדירות מהן נפלו המרפסות, בקומה השמינית של הבניין, עוד לא אוכלסו. עם זאת, בעקבות המקרה, גם הדיירים בבניין הסמוך, בו לא קרסו מרפסות, לא היו מוכנים להיכנס לדירותיהם, גם לא לאחר שנבדקו ושופצו; מה שהוביל לכך שביוני 2015 הציעה להם גינדי לתת לה למכור עבורם את הדירות ועד אז לשכן אותם על חשבונה בבניין סמוך.

גינדי: קריסת המרפסות נגרמה כתוצאה ממחדלים של חברת מליבו

היום, כשנתיים וחצי לאחר המקרה, גלובס מדווח שחברת גינדי הגישה תביעה נגד חברת מליבו, הקבלן המבצע באותו פרוייקט, וחברות הביטוח כלל והראל על סך 100 מיליון ש"ח. זאת, על הנזקים שנגרמו לה כתוצאה מהאירוע. בתביעה, שהוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב על ידי עורכי הדין המייצגים את גינדי, נטען כי קריסת המרפסות נגרמה כתוצאה ממחדלים של חברת מליבו, שביצעה את הפרוייקט בפועל. לדברי גינדי, מליבו בנתה את הפרוייקט תוך מחדלים ומעשים רשלניים, לא נצמדה לתוכניות והפרה התחייבויות מול גינדי.

גינדי מגישה את התביעה גם נגד כלל והראל, החברות שביטחו את מליבו ואת העבודות בפרוייקט, מאחר שעל פי טענתה, הם התנערו מהחבות שלהם בעקבות המקרה.