מאמר להדפסה

אולמרט מודה בשיבוש מהלכי משפט; עונשו ייקבע בשבוע הבא

אתמול (ג') אולמרט הודה בשתי עבירות של שיבוש הליכי משפט במסגרת הסדר טיעון; ההחלטה לגבי עונשו תתקבל בשבוע הבא

זה זמן רב שהציבור הישראלי עוקב בנשימה עצורה אחרי פרשיות אולמרט השונות והמשפט שמתנהל כנגד ראש הממשלה לשעבר. חדשות לבקרים צצים ועולים פרטים מעניינים מן המשפט המתנהל. ynet מדווח שאתמול (ג') הבית המשפט הרשיע את אולמרט בשתי עבירות של שיבוש הליכי משפט בפרשת טלנסקי ובפרשת הולילנד, לאחר שהנ"ל הודה בהן במסגרת הסדר טיעון. זוהי הודאתו הראשונה של אולמרט באחד התיקים נגדו. השופט יודיע אם הוא מקבל את עונש המאסר החופף בדיון שיתקיים ב-10 בפברואר.

כזכור, היו אלה הקלטותיה של שולה זקן, ראש לשכתו של אולמרט לשעבר, אשר סיפקו את הראיות לתיק שיבוש ההליכים. בהקלטות נשמע אולמרט כשהוא מנסה למנוע ממנה להעיד נגדו בפרשות השונות.

השופט אביטל חן: מבקר את החפיפה המלאה

הסדר הטיעון כולל שישה חודשי מאסר לאולמרט החופפים לעונש שהוטל עליו בפרשת הולילנד וכן קנס של 50 אלף ש"ח. בבית המשפט התנהל דיון בקשר לחפיפת העונשים. השופט אביטל חן תמה על החפיפה המלאה בין העונשים, וטען כנגד הפרקליטות שהיא אינה מאפשרת לבית המשפט לשלוח את אולמרט למאסר. לכך השיבה התובעת עו"ד קרן בר מנחם, שעונש מאסר חופף הוא ברירת המחדל של חוק העונשין.

עורך הדין של אולמרט, עו"ד איל רוזובסקי, אמר גם הוא כי במקרה של שיבוש הליכים, מאסר חופף הוא ברירת המחדל, וכן הוסיף שהתיק אינו נקי מטענות הגנה ומספקות ראייתיות. עוד אמר כי ראוי להביא לקצן את הפרשות המשפטיות של אולמרט, בין היתר לאור תרומתו הרבה של אולמרט לחברה, המחיר הכבד ששילם ולקיחת האחריות למעשיו.