מאמר להדפסה

מיקסום פעילות השיווק במשרדי עו"ד- כך תעשו זאת נכון

פורטל iLaw בשיתוף פעולה עם עו"ד זהר פישר, מציגים עבורכם מספר אסטרטגיות שיווק שיסייעו למשרדכם להשיג תוצאות בהשקעה מצומצמת (יחסית) של זמן וכסף.

אין זה סוד כי עורכי דין רבים מתוסכלים מפעילות שיווק המשרד שלהם. רבים מהם מתלוננים על העדר תמורה ראויה לזמן ולכסף שהם משקיעים בפעילות השיווק. השאלה שצריכה להישאל אם כך, היא כיצד יש לבצע פעילות שיווק שתניב תמורה מקסימאלית לזמן ולכסף שהמשרד משקיע בה.
 
 
 
 
 

הגדרת מטרות

 
לפני שבכלל צוללים לפעילות שיווקית, חשוב להגדיר קודם מהן המטרות שהמשרד רוצה להשיג בפעילות זו, ולוודא כי מאמצי השיווק עולים עימן בקנה אחד. מומלץ להתמקד בנושא אחד ופנייה לקהל יעד אחד.
 
הגישה של פנייה לקהל רחב ככל האפשר על ידי התאמת מסר רחב ככל האפשר - פחות עובדת, ויש אומרים - אינה עובדת כלל. מדוע? מפני שבצורה כזו משרדכם "יבלע" בתוך ים הפרסומים האחרים של משרדים אחרים.
 
פעולות מיתוג ומיצוב מוצלחות הן כאלה שמאתרות את קהל היעד הרלוונטי ביותר למשרדכם, וממקדות את מאמצי השיווק שלהן באותו קהל. לדוגמא, משרד שעוסק בדיני משפחה וממקד את פרסומיו בתחום הצוואות והירושות.
 

מאמץ כולל ולא 'סטוץ'

 
חשוב שפעילות השיווק תהיה חלק ממאמץ כולל ולא אירוע חד-פעמי. מודעה חד-פעמית בעיתונות הכתובה או האלקטרונית היא כמעט חסרת ערך וייתכן שערכה הוא אף שלילי אל מול הכסף והזמן שהושקעו בה.
על המשרד לפרסם עצמו במסגרת תכנית שיווק סדורה ולאחר שבוצעה הערכת סיכונים מחושבת של זמן וכסף אל מול פוטנציאל שיווקי.
 
יש לבחור במדיום הרלוונטי לכם, ולוודא כי הפרסום יהיה קולע ומעניין בעבור הקהל של אותו מדיום. למשל, משרד שמומחיותו היא דיני מיסים יכול לפנות למגזין כלכלי כלשהו בבקשה לפרסם בו טור לאורך תקופה מוגבלת, שבו יינתנו עצות מעשיות בתחום תכנון המס שוודאי מעניין רבים מהקוראים. אם אין אפשרות כזו, ניתן לשלם עבור פרסומות של המשרד באותו מגזין, בתנאי שפרסומות אלה אכן עשויות לעניין את הקהל שנחשף אליהן (וכמובן - כי הן עומדות בתנאי האתיקה).
 

החומר השיווקי עצמו

 
אפשר להפוך גם מה שלא יועד להיות חומר שיווקי - לכזה. לדוגמה, המאמר שכתב ראש המשרד או הנאום שהעניק בכנס כלשהו, יכולים להפוך בתורה קלה ומהירה לפרסום בבלוג, באתר המשרד ואם אפשר – גם בעיתונות. כל זאת בתנאי שהחומרים הללו אכן יסייעו להדגשת ייחודיות המשרד ויתרונותיו בעת פרסומם.
 

פוקוס - פוקוס - פוקוס

 
יש להקפיד להתמקד בנושא אחד בלבד בעת פרסום החומר ולוודא שהחומר לא רק מוכר לקהל היעד, אלא אף בעל ערך מעשי עבורו. כלומר, על המשרד להציג לקהל הקוראים את תחום המומחיות שלו בצורה נגישה ככל האפשר לאנשים חסרי השכלה משפטית.
 
כך, משרד שעוסק בדיני משפחה יפרסם תכנים שעוסקים בנושאים ה"פופולאריים" ביותר בתחום – נישואין, גירושין, מזונות והסכמי ממון. משרד שתחום מומחיותו הוא נדל"ן ומקרקעין, יפרסם תכנים בעלי ערך מעשי לקהל הקוראים הרחב, כגון מידע על פרוצדורות רכישה, הרחבות בניה, שיפוץ בניין המגורים וכד'.
 

מדיה חברתית

 
חשוב להשתמש במדיה החברתית כדי להגביר את העניין במשרד ברשת. חשוב להישאר ער לכל מה שקורה בדף המשרד ברשתות החברתיות ולהגיב מיידית במידה וישנן תגובות של גולשים בדף המשרד.
בנוסף, חשוב שכל הפרסומים שמועלים לבלוג ולאתר המשרד יופיעו גם בדף המשרדי ברשתות החברתיות השונות.
 

שימוש באירועי אקטואליה

 
אחת מצורות הפרסום היעילות ביותר, היא כזו שמשתמשת באירועים אקטואליים בעלי בולטות תקשורתית כדי להבליט את מומחיות המשרד והרלוונטיות שלו לאותם אירועים.
משרד שעוסק בפלילים לדוגמא, צריך לעוט על חדשות חמות בתחום זה ולפרסם מאמרים המנתחים את האירועים מזווית משפטית. זהו שיווק יעיל לאין שיעור יותר ממודעות "תעמולה" למיניהן המתאמצות לשבח ולהלל את המשרד ופועלו. הניחו לקוראים להתרשם לבדם ממומחיותכם.
 

לסיכום

 
משרד שמשאביו מוגבלים, הן מבחינת זמן והן מבחינת כסף, חייב להימנע מ'התפזרות' מיותרת במאמצי השיווק שלו. פניה לקהל אחד, דרך הבלטת תחום מומחיות אחד, ורצוי גם באמצעי תקשורת אחד ועל פני זמן מוגדר מראש, כל אלה יבטיחו השגת אפקט מקסימאלי עבור פעולות השיווק.
 
שילוב נכון של עבודה במדיה החברתית יבטיח את הגברת האפקט ובעלות מינימאלית (הרי ידוע שלא עולה כסף לפרסם לינקים למאמרים בפייסבוק או ציוצים בטוויטר, בעוד שהחשיפה לרשתות החברתיות בימינו גבוהה מאוד).
במצב השוק כיום, כאשר קיימת אינפלציה של משרדי עורכי דין ועורכי דין עצמאיים, חשוב שהמשרד יידע לבדל את עצמו ממתחריו. יישום העצות הללו ימתג את המשרד כבעל תחום מומחיות בולט ויסייע למצב אותו באופן ייחודי לעומת המשרדים המתחרים.
 
עו"ד זהר פישר הינו ראש משרד Robus, משרד יעוץ אסטרטגי לתחום ה- Legal Marketing, פיתוח עסקי למשרדי עו"ד