מאמר להדפסה

עו"ד רשלנות רפואית, מיהו ומה הכשרתו?

מי הם עורכי דין רשלנות רפואית ? האם הם שונים מעורכי דין "רגילים" ? האם יש להם הכשרה מיוחדת ? על כך ועוד, בכתבה הבאה.

עורך דין המסיים את חוק לימודיו ואשר מקבל רישיון לעסוק בתחום עריכת הדין, אינו מומחה בתחום מסוים בניגוד למה שידוע לנו מתחום הרפואה. משכך, עולה השאלה, מהיכן מגיעים אותם "מומחים" לתחומים שונים בתחום עריכת הדין ? התשובה אינה פשוטה. אך ניתן לבוא ולומר כי התמחותו של עורך דין נובעת בעיקר מניסיונו ומכך שהינו מייחד את עיסוקו לתחום מסוים.
 

בעניינינו, עורך דין שהחל כבר בהתמחותו לעסוק בתחום של רשלנות רפואית, ואשר גם לאחר קבלת הרישיון עסק בתיקים שעניינם רשלנות רפואית, סביר ויגיע לרמת התמחות בתחום, אשר תביא לכך שיהא כדאי לפנות אליו כלקוחות. עורכי דין רשלנות רפואית הינם עורכי דין אשר בקיאים מאוד בדין הרפואי, בזכויות החולה, בחובות הצוות הרפואי, ובחישוב נזקיו של נפגע רשלנות רפואית.
 

עורכי דין רשלנות רפואית גם עומדים בקשר מתמיד עם מומחים רפואיים והינם בקיאים ומתמחים בבחינה של מקרים ובהשגת הפיצויים המרביים לנפגעי רשלנות רפואית. לפיכך, ישנה חשיבות בכל מקרה של נזק כתוצאה של רשלנות רפואית לפנות למשרדם של עורכי דין רשלנות רפואית ולהתרשם באופן בלתי אמצעי מכישוריהם.
 

לעניין זה, נוסיף, כי ברוב המקרים, עורכי דין רשלנות רפואית מקיימים פגישות ייעוץ ראשוני ללא עלות מצד הלקוח, מה שמעניק ללקוח את האפשרות להתרשם ממקצועיותו של עורך הדין, עוד בטרם שהחליט שזה ייצגו. בהתאם, עורך הדין "בוחן" את המקרה ואת הלקוח ומחליט האם כלל ברצונו וביכולתו לקחת את התיק ולייצג את הלקוח. ישנם מקרים בהם עורכי דין רשלנות רפואית נפגשים עם לקוחות אך לבסוף מחליטים שלא לייצגם. הדבר יכול לנבוע הן משום שהם אינם "מאמינים" בתיק או שהם לא מרגישים כל "חיבור" עם הלקוח. אותו "חיבור" המוצג במירכאות, אל לזלזל בו. דווקא בתיקים של רשלנות רפואית הוא מסתבר כדבר חשוב ביותר. הפן האנושי בניהול תיקים של רשלנות רפואית חשוב מאין כמוהו. מדובר בתיקים רגישים, אשר המשמעות שלהם לרוב עבור הלקוחות הינה אקוטית שכן תוצאות המשפט יכריעו בדבר יכולתו של הלקוח להתמודד עם נזקיו.
 

משכך, האחריות שעומדת על כתפי עורכי דין רשלנות רפואית גדולה היא. גם היכולת להעביר ללקוח את נושאיו האישיים באופן משפטי הינה מהותית, שכן חשוב שהלקוח יבין את סיכוייו המשפטיים. זאת אנו כותבים בשל העובדה שלקוחות רבים בטוחים כי עצם קרות הנזק מספיק וכי לא יכול להיות מצב בו לא יזכו לפיצוי רב. בנקודה זו חשובה מקצועיותם של עורכי דין רשלנות רפואית. היכולת להעביר ללקוח ולהסביר לו את הפן המשפטי חשוב מאוד. הסבר טוב יכול גם לעזור ללקוח להגיע למסקנות נכונות בדבר הצעות פשרה כאלו ואחרות.