מאמר להדפסה

חברות הביטוח, שיטת מצליח ומה שבינהן

נפגעת בתאונה? לא מומלץ להתפשר עם חברת הביטוח בטרם קבלת ייעוץ משפטי מקצועי. עיינו במאמר.

נפגעת תאונת דרכים שהגיעה למשרדי עם הצעה כספית בסך 8,000 ₪ התבשרה השבוע כי תפוצה בסכום של למעלה מ - 130,000 ₪ !!!

במשרדי, לא אחת אני נתקל במקרים בהם חברות הביטוח מפתיעות בנסיונות התחמקות תשלומי ביטוח לציבור הנפגעים. אודה, שמפתיעה אותי כל פעם מחדש הדרך בה חברת הביטוח משכללת את נסיונות ההימלטות מתגמולי ביטוח ו/או נסיונות על דרך ניסוי וטעיה במטרה להפחית מהפיצוי.

כך גם במקרה זה:

נפגעת תאונת דרכים הגיעה למשרדי עם שטר סילוק (הסכם פשרה) שחברת הביטוח שלחה לה. במכתב הנלווה לשטר הסילוק חברת הביטוח מציינת, כי מבירור שערכה נסיבות התאונה לא ברורות ועולה סימן שאלה האם הנפגעת אכן נפגעה מתאונת דרכים ולפנים משורת הדין היא מוכנה לפצות את הנפגעת בסך של 8,000 ₪ בלבד.

המבוטחת הגיעה למשרדי ולאחר עיון קצר במסמכי המשטרה, תעודות הביטוח, שמאות של הנזק ברכבה ועוד, לא היה אפילו בדל של ספק, כי הנפגעת נפגעה בתאונת דרכים.

משרדי פעל מיד להגשת תביעה לבית המשפט. לאחר מו"מ קצר מאוד הועבר הסכם פשרה של למעלה מ - 130,000 ₪ !!! אשר קיבל תוקף של פסק דין לאחרונה והנפגעת קיבלה התגמולים ההולמים את נזקיה.

נסיון "שיטת המצליח" במקרה זה כמו בשאר המקרים בהם אני נתקל בפרקטיקה לא שונה מנסיונות אחרים, מה שמשתנה זה הסגנון שחברות הביטוח עושות כל שבידן על מנת לחסוך לקופתם עשרות ומאות אלפי שקלים על חשבון ציבור הנפגעים.

חשוב לזכור – לפני שחותמים על מסמכים (הסכם פשרה/שטר סילוק) מחברת הביטוח, רצוי מאוד להיוועץ עם עו"ד המתמחה בתחום על מנת שתמצו את המקסימום שמגיע לכם.