מאמר להדפסה

גבר ניסה לחזור בו מהסכם גירושים: טען שאשתו ניהלה רומן

בעל ואשתו החליטו להתגרש ואף גיבשו הסכם גירושין בעזרתם חברתם הפסיכולוגית, אלא שאז טען הבעל כי אשתו מנהלת רומן על הפסיכולוגית ולא הסכים לאשר את ההסכם בבית משפט

 תהליך גירושים הוא לעתים קרובות מורכב וטעון רגשית; עורכי דין דיני משפחה נאלצים לא פעם להתמודד עם מצבים סבוכים שמציבים בפניהם לקוחותיהם. ynet מדווח על מקרה שנידון לאחרונה בבית המשפט לענייני משפחה בירושלים, בו גבר שעמד להתגרש מאשתו ניסה לבטל את הסכם הגירושין בטענה שאשתו ניהלה רומן.

תחילת הפרשה לפני 26 שנה, אז נישאו בני הזוג בארצות הברית. הם חזרו לישראל לפני מספר שנים, אך הבעל חזר לאחר מכן לארצות הברית ונהג לבקר בארץ כל חודש. בסוף 2014 החליטו בני הזוג להתגרש, ולצורך כך פנו לפסיכולוגית, חברת המשפחה, שתעזור להם לנסח הסכם גירושים. על פי ההסכם, דירתם המשתפת של בני הזוג היתה אמורה להימכר והאשה היתה אמורה לקבל 65 אחוזים מהתמורה. בנוסף, בתמורה לכך שהאשה תוותר על זכויותיה בעסקי הבעל, הוא היה אמור לשלם לה 200 אלף דולר. בני הזוג חתמו על ההסכם באוגוסט 2015.

הבעל: חתמתי על ההסכם בהשפעת מניפולציה פסיכולוגית

בשלב זה היה אמור הבעל לאשר את הסכם הגירושים בבית המשפט, אך סירב לעשות זאת מכיוון שהחל לחשוד שהאשה מנהלת רומן עם הפסיכולוגית שסייעה להם בגיבוש ההסכם. בתגובה הגישה האשה תביעה לאכיפת ההסכם. בשלב זה הדירה כבר נמכרה כך שהסירוב לאשר את ההסכם שינה לרעה את מצב הכלכלי של האשה. אולם, בדיון בבית המשפט טען הבעל שלא חתם על ההסכם מרצונו החופשי אלא תחת השפעה של מניפולציה פסיכולוגית.

השופט נמרוד פליקס פקפק בטענתו של הבעל בנוגע לרומן בין אשתו והפסיכולוגית, שכן זו התבססה על הודעת דוא"ל אחת בה האשה הביעה געגועים אל חברתה. כמו כן פקפק בטענתו של הבעל לפיה חתם על ההסכם תחת מניפולציות, שכן הבעל עצמו הינו בעל השכלה משפטית (ד"ר למשפטים) ואיש עסקים שמנוסה בתהליכי משא ומתן, ולא סביר שיושפע ממניפולציה כזו. השופט פליקס התרשם כי הבעל נהג בחוסר תום לב, ולפיכך קבע כי ניתן להתגבר על כך שלא אישר את ההסכם. הסכם הגירושים אושר בדיעבד על ידי השופט אשר קבע שניתן לראות אותו כחוזה רגיל אותו ניתן לבצע ללא אישור בית משפט.