מאמר להדפסה

עובדי בתי חולים חשודים שמכרו מידע רפואי של חולים לחברות סיעוד וטלרפואה

חקירה של משרד המשפטים העלתה חשד שעובדי בתי חולים מסרו מידע רגיש של מטופלים לחברות סיעוד וטלרפואה כדי שישתמשו בו לצורכי שיווק ממוקד

כאשר אנחנו מטופלים בבתי חולים, אנחנו כלל לא מעלים על דעתנו שיבוא יום ונצטרך לפנות אל עו"ד פלילי מכיוון שעובדי בית החולים בגדו באמוננו. אך מתברר שדברים כאלה קורים: וואלה! מדווח שמשרד המשפטים הודיע היום כי לאחר חקירה ממושכת של הרשות למשפט, טכנולוגיה ומידע במשרד, עלה חשד כי עובדים בקופות חולים  ובבתי חולים מכרו מידע רפואי של מטופלים לחברות שמעניקות שירותי סיעוד וטלרפואה. לעת עתה, ממצאי החקירה עברו למחלקת הסייבר של פרקליטות המדינה על מנת שתבחון אותם לעומק ותגבש המלצות להגשת כתבי אישום.

המידע איפשר לחברות לבצע שיווק ממוקד למטופלים שנמצאים במצב נוח לשכנוע

במוסדות רפואיים נאסף מידע רפואי רגיש רגיש על כל מטופל, הכולל את שמו, גילו, פרטים על האשפוז, המחלקה בה הוא עובר טיפול, קופת החולים שלו, היקף הביטוח  שברשותו, פרטי ההתקשרות שלו ועוד. על פי החשדות, העובדים מסרו מידע חסוי מסוג זה על המטופלים למתווכים אשר העבירו הלאה מידע זה לחברות סיעוד וטלרפואה. את המידע השיגו העובדים דרך מערכות המידע של מקום עבודתם. החברות שבידיהן היו הפרטים ניצלו אותם על מנת להתקשר לאותם מטופלים כדי להציע להם את שירותיהן.

למעשה, אותן החברות השתמשו במידע הרגיש שקיבלו באופן לא חוקי כדי לבצע שיווק ממוקד ללקוחות פוטנציאליים. היתרון בפניה לאנשים בזמן בו הם נזקקים לטיפול רפואי או סיעודי הוא עלייה בסיכויי ההצלחה של מכירת השירותים, שכן זהו זמן בו הם פגיעים יותר וקלים יותר לשכנוע.