מאמר להדפסה

רשת "זול בגדול" תשלם פיצויים בסך 144 אלף ש"ח לעובד שפוטר

מנהל סניף לשעבר ברשת הסופרמרקטים פוטר ללא שימוע הולם לאחר שלא שולמו לו שעות נוספות. הרשת תפצה אותו ב-144 אלף ש"ח

לא נעים לעבוד קשה במשך תקופה ארוכה ובסוף לזכות ליחס שמאלץ אותנו לפנות אל עו"ד דיני עבודה. על פי דיווח של ynet, מנהל לשעבר בסניף אשקלון של רשת הסופרמרקטים "זול בגדול" יפוצה על ידי הרשת ב-144 אלף ש"ח בגין פיטורים בנסיבות מעורפלות, אי תשלום שעות נוספות ושימוע לא תקין. כך קבע לאחרונה בית הדין לעבודה בבאר שבע.

המנהל לשעבר עבד ברשת שש שנים, מ-2008 ועד 2014, במהלכן התחיל כסגן מנהל סניף ובהמשך התקדם והפך למנהל הסניף. בתקופה זו נהג לעבוד כ-230 שעות בחודש כולל 44 שעות נוספות. הוא טען שבזמן שהיה סגן מנהל סניף, לא שולמו לו השעות הנוספות. בנוסף טען שכאשר פוטר, הרשת עשתה זאת לא כדין ותוך טפילת האשמות לא מבוססות. על שיחת השימוע הוא יודע בטלפון ובפקס יום לפני שהשימוע היה צפוי להתרחש, טווח זמן שלא איפשר לו להתייעץ עם עורך דין.

הרשת: דיווחי השעות של העובד היו כוזבים

בתגובה לטענות העובד, הרשת טענה כי הדיווחים של העובד על השעות הנוספות שעבד היו כוזבים, והסבירה כי שילמה לו את השכר עבור כל השעות, אך בתלושי המשכורת שלו לא בוצע הפיצול בין שכר הבסיס והשעות הנוספות. עוד לדברי הרשת, העובד פוטר מאחר שנוצר בינו ובינה משבר אמון עקב הדיווחים הכוזבים על השעות, מכירת סחורה של הרשת בסיטונאות שלא לפי הנהלים וצריכת דלק שלא לצרכי עבודה. עוד אמרה הרשת כי נערך לתובע שימוע כדין טרם הפיטורים.

השופט יוחנן כהן מבית הדין לעבודה בבאר שבע קבע כי הרשת לא הציגה את דו"חות השעות של העבודה ולא ידוע אם ניהלה פנקס שעות כפי שנדרש; כמו כן, הרשת כנראה שילמה לתובע שכר כולל ללא הפרדה בין שכר בסיס ושעות נוספות, מה שנוגד את חוק הגנת השכר. בנוסף ציין כי הרשת לא ערכה שימוע לפי הכללים מאחר שלא העניקה לתובע זמן מספיק להיערך עבורו. השופט כהן פסק לטובת התובע פיצויים בסך 143,700 ש"ח וחייב את הרשת ב-15 אלף עבור הוצאות משפט.