מאמר להדפסה

גנן שפוטר ללא שימוע יקבל פיצויים בסך 130 אלף ש"ח

גנן שעבד עבור חברת גינון, פיתוח ותשתית במשך 20 שנה, לא שובץ לעבודה במשך חודש ואז הבין שפוטר ללא שימוע

לעתים אנחנו נתקלים בבעיות מול מקום העבודה שלנו וחוששים לשכור את שירותיו של עו"ד דיני עבודה, אך המקרה הבא מוכיח שזה בהחלט יכול להשתלם. ynet מדווח שגנן ותיק שעבד עבור חברה שסיפקה שירותים לרשויות ציבוריות ופוטר ללא שימוע, יקבל פיצויים בגובה 130 אלף ש"ח. הגנן עבד במשך 20 שנה ב"בן עמי שאול גינון והשקיה", חברה שעוסקת בעבודות גינון, פיתוח ותשתית עבור תאגידים ציבוריים ורשויות מקומיות. במהלך 2014, כאשר סיים פרוייקט בבת ים, הודיע לגנן מנהל העבודה שעליו ליצור קשר עם מנהל העבודה לשיבוץ הבא. אולם, משלא שובץ במשך חודש, הבין הגנן כי פוטר ללא שימוע.

בתגובה, שלח לחברה מכתב בו הוא דורש את תשלום זכויותיו בעקבות סיום העבודה. בנוסף, הגיש בקשה לקבלת דמי אבטלה. אלא שבמכתב התשובה ששלחה לו החברה, היא טענה כי היא לא פיטרה אותו אלא העבירה אותו לפרוייקט בתל אביב והוא לא התייצב לעבודה, והזמינה אותו לחזור לעבודה. בעקבות זאת הגיש הגנן תביעה לבית הדין לעבודה בה דרש שהחברה תפצה אותו על פיטוריו ללא שימוע ותשלם לו את פיצויי הפיטורים והזכויות הסוציאליות המגיעות לו.

החברה: העובד הוא זה שהתפטר ללא הודעה מוקדמת

העובד טען כי לא שובץ לפרוייקט חדש, ולמעשה רדף אחרי מנהל החברה במשך חודש על מנת לקבל עבודה. לדבריו, המנהל אמר לו שאין לו עבודה בשבילו וביקש ממנו להפסיק להתקשר. וכאן העלילה מסתבכת: החברה טענה שהגנן הוא זה שהתפטר ללא הודעה מוקדמת, ואף סירב לכמה הצעות עבודה מטעם החברה או שהתנה את חזרתו בקבלת פיצויי פיטורים.

השופטת קרן כהן התרשמה שעדותו של הגנן בנוגע לאופי עבודתו בחברה כעקבית ואמינה; בגרסת החברה, לעומת זאת, היא מצאה מספר סתירות. שני דברים שחיזקו את עמדתה היו התרשמותה כי הצעת החברה שהגנן יחזור לעבוד בה לא היתה כנה, שכן היא נשלחה אליו רק לאחר ששלח מכתב דרישה; והעובדה שהעובד המתין לשיבוץ לעבודה במשך חודש לפני שנקט בהליכים משפטיים. לאור כל זאת פסקה השופטת כהן שהחברה תשלם לגנן 134,042 עבור פיצויים, זכויות סוציאליות ופיטורים שלא כדין; כמו גם 12,000 ש"ח שכר טרחת עו"ד.