מאמר להדפסה

ביהמ"ש קבע פיצויים של 88 אלף ש"ח לעובד זר שעבר תאונת עבודה

עובד זר שנחתך בידו ממסור חשמלי במהלך העבודה, תבע את חברת הבנייה שהעסיקה אותו מאחר שלא סיפקה לו תנאי בטיחות ראויים למרות אזהרותיו

לאחרונה אנחנו נחשפים ליותר ויותר מקרים של תאונות עבודה, בעיקר בתחום הבנייה, מה שמספק עבודה רבה עבור עורכי דין תאונות עבודה - אבל משאיר אנשים רבים עם פציעות ומוגבלויות שהיו יכולות להימנע. מקרה כזה נידון לאחרונה בבית המשפט בשלום בטבריה. ynet מדווח שהשופטת אפרת הלר קבעה כי עובד זר מסודן  (שכבר איננו בארץ היום) יקבל פיצויים בגובה 88 אלף ש"ח על פציעה שגרם לו מסור חשמלי; זאת, מאחר שלדבריה חברת הבנייה שהעסיקה את העובד אחראית לתאונה כי לא סיפקה לו תנאי בטיחות נאותים.

תחילת הפרשה לפני חמש שנים אז העובד הועסק כפועל בחברת הבנייה "מרי". העובד התבקש לנסר קיר מבטון עם מסור חשמלי, תוך שהוא עומד על סולם שגובהו למעלה משבעה מטרים. לטענתו של העובד, הוא התלונן למנהל העבודה שלמסור חסר מגן, ושחלק ממדרגות הסולם חסרות, אך המנהל התעקש כי אין בעיה לעבוד עם הכלים הנ"ל. לפיכך, העובד עלה על הסולם והתחיל לנסר, אלא שפתאום דיסק המסור נשבר ועף על אחת מידיו. בית החולים אליו פונה העובד איבחן פגיעה באמה והגבלה בתנועה של האצבעות ביד שנפגעה.

השופטת: מנהל העבודה לא זומן לעדות ועל כן טענת העובד לא נסתרה

כתוצאה מהפגיעה העובד עבר ניתוח ושיקום בידו. בהמשך הוא הגיש תביעה נגד החברה שהעסיקה אותו, וחברת הביטוח "הפניקס" המבטחת את החברה. הוא טען שהפציעה נגרמה בעקבות רשלנות של חברת הבנייה ודרש פיצויים עבור הסבל שעבר, ההוצאות הרפואיות בעבר ובעתיד והפסדי שכר שנגרמו לו בגין התאונה. חברת הבנייה לעומת זאת, טענה שהאחריות לתאונה היא על העובד מכיוון שהוא נקט בחוסר זהירות בעבודה אליה כבר היה מורגל.

השופטת אפרת הלר פסקה לטובת התובע, שכן לדבריה חברת הבנייה לא זימנה את מנהל העבודה לעדות בה היה יכול לסתור את טענות התובע. מאחר שטענת העובד לא נסתרה, קיבלה השופטת את כל טענותיו באשר לתאונה. עוד אמרה הלר כי המעביד מחוייב לנקוט בכל האמצעים הסבירים כדי לספק לעובדים תנאי בטיחות אופטימליים בביצוע עבודתם.