מאמר להדפסה

אופנוען שפגע בהולכת רגל זוכה מכיוון שהיא היתה עם אוזניות

נהג אופנוע שפגע בהולכת רגל לפני שבע שנים זוכה מנהיגה רשלנית. הסיבה: הולכת הרגל היתה עם אוזניות בעת שחצתה את הכביש ונפגעה

נוהגים לחצות את הכביש כשאתם מרכיבים אוזניות? יתכן שיום אחד תזדקקו לשירותיו של עו"ד תאונות דרכים. בית המשפט לתעבורה ביפו זיכה לאחרונה נהג אופנוע שפגע בהולכת רגל, לאחר שהנהג הוכיח שהיא היתה עם אוזניות באוזניה בעת שקרתה התאונה. כך דיווח ynet אתמול (שבת, 3.9).

תחילת הפרשה לפני שבע שנים. נהג האופנוע נהג אז בתל אביב בדרך בגין. כאשר הגיע לצומת עם שאול המלך, הבחין בהולכת רגל שחצתה את הכביש. הוא צפר לה כשהיא היתה במרכז הכביש והיא החלה לחזור על צעדיה אך בכל זאת נפגעה מהאופנוע. הולכת הרגל, שהיתה אז בת 21, סבלה כתוצאה מהפגיעה מחבלות ושברים בפניה וכן מדימום במוח.

השופט: בגלל האוזניות, הולכת הרגל היתה מנותקת מהסביבה

נגד נהג האופנוע הוגש כתב אישום שטען כי הוא נהג בקלות ראש ולא שם לב לדרך ולכן הבחין בהולכת הרגל רק כשהיא היתה כבר באמצע הכביש. בנוסף הוא הואשם בנהיגה במהירות שאינה סבירה לתנאי הדרך ובהיעדר ביטוח. נהג האופנוע טען שמאה מטר לפני שהגיע למקום, שם לב לרכב שחנה בצד, ממנו ירדה אשה וסידרה אוזניות באוזניה, ואותה אשה היתה הולכת הרגל בה פגע – משמע, היא חצתה את הכביש כשאוזניות באוזניה. נגד האשה הוגש כתב אישום על חציית כביש בחוסר זהירות.

בסופו של דבר, החליט השופט ישראל ויטלסון להרשיע את הנהג רק בהיעדר ביטוח, וזיכה אותו מנהיגה רשלנית. הוא נימק זאת בכך שהולכת הרגל חצתה את הכביש כשהיא מנותקת מהסביבה בגלל האוזניות, ותוך התעלמות מכלי הרכב שהתקדמו לעברה.