מאמר להדפסה

דייני בית הדין הרבני קבעו: לאישה מותר לחטט בטלפון הנייד של בעלה

הרבנות החליטה בצעד תקדימי כי הצורך לגילוי האמת גובר על הזכות לפרטיות, ולכן לאישה מותר לחטט בטלפון הנייד של בעלה כדי להגיע לחקר האמת

בצעד תקדימי, החליטו דייני בית דין רבני בנתניה, כי לאישה מותר לחטט בטלפון הנייד של בעלה ולהציג מסרונים ששלפה מהטלפון כראייה, וזאת על מנת להגיע לחקר האמת. nexter מדווח כי לבית הדין הגיע מקרה שבו בני זוג נשואים והורים לשני ילדים נפרדו לאחר 3 שנות זוגיות. הבעל עזב את הבית ושכר דירה והגיע לבית האישה מדי פעם כדי לבקר את ילדיו. האישה טוענת כי במהלך הנישואים סירב הבעל לקיים עמה יחסי מין מלבד פעמים נדירות מהן נכנסה להריון. 
לפי החשד, הבעל ניהל רומן עם בעלת הדירה ממנה שכר דירה, וכאשר האישה גלתה זאת היא הציבה בפניו אולטימטום: לעזוב את הבית או לגשת לטיפול זוגי. הבעל בחר לעזוב את ביתם. 

האישה הגישה לבית הדין הרבני בנתניה תביעה לגט ותשלום הכתובה באמצעות עורכת דינה איילת ישראלי-מרגלית. האישה הוסיפה בכתב התביעה כי הבעל נהג כלפיה באלימות מילולית, העליב והשפיל אותה. הבעל מנגד, שמיוצג על ידי עורך הדין אברהם דבירי, הכחיש את טענות האישה וטען כי לא ניהל רומן וכי הוא מעוניין בשלום בית. 

עורכת דינה של האישה הציגה במהלך הדיון הודעות, מיילים וסמסים ממחשבו הפרטי ומהסמארטפון של הבעל, התומכות בגרסת האישה לפיה הבעל אינו מעוניין כלל בשלום בית. עורך דינו של הבעל התנגד לקבלת ההודעות כראייה, בטענה כי מדובר בעבירה פלילית של פגיעה בפרטיות וחדירה לצנעת הפרט.

אלא שדייני בית הדין הרבני, אריה אוריאל, אברהם מיזלס ושלמה שפירא, קבעו כי מדובר בהפרה קלה של פגיעה בפרטיות לכל היותר, וכי על מנת להגיע לחקר האמת הדרלך היחידה היא להסתמך על אותן ההודעות. לדבריהם, הצורך לגילוי האמת גובר על הזכות בפרטיות וכי על הבעל למסור גט לאישה. 

עורכת דינה של האישה תמכה בהחלטת בית הדין הרבני, ואילו פרקליטו של הבעל איים כי יפנה לבג״צ.