מאמר להדפסה

נהג שפגע באשה שהיתה בדרכה ללדת מואשם בגרימת מוות ברשלנות

נהג בן 19 התנגש ברכב בו נסעה אשה שהיתה בדרכה ללדת. האשה נפגעה באופן בינוני והתינוקת נפטרה זמן קצר לאחר הלידה. כעת מוגש נגד הצעיר כתב אישום

בתאונה חמורה כזאת אפילו עו"ד תאונות דרכים עשוי שלא להצליח בזיכוי הנאשם. ynet מדווח שכתב אישום הוגש אתמול נגד אליהו חבושה, צעיר בן 19 מפתח תקווה, בגין נהיגה בקלות ראש שתוצאותיה חבלה חמורה וגרימת מוות ברשלנות.

תחילת הפרשה ב-27 בפברואר השנה, אז תושבת גבעת שמואל שהיתה בדרך ללדת, נסעה עם בן זוגה לבית החולים שיבא בתל השומר. חבושה, שהיה בדרכו הביתה לאחר בילוי לילי, התנגש ברכבם של בני הזוג בעוצמה. באחת הצמתים בכביש 471 אליו הגיעו בני הזוג שרר ערפל כבד. על פי כתב האישום, חבושה, שהגיע לצומת מכיוון מערב, לא הבחין באור האדום וחצה את הצומת ברשלנות ובקלות ראש. רכבם של בני הזוג, שבדיוק חצה את הצומת באור ירוק מכיוון אחר, נפגע בעוצמה מרכבו של חבושה שהתנגש בו.

התינוקת מתה 40 דקות לאחר הלידה

כתוצאה מהתאונה האשה נפגעה באופן בינוני ונגרמו לה שברים באגן. לאחר מספר דקות בהן היתה לכודה ברכב, חולצה ממנו על ידי מכבי האש ופונתה לבית החולים. בבית החולים האשה ילדה את התינוקת בניתוח קיסרי, אולם לאחר 40 דקות נקבע מותה של התינוקת, שאובחנה כסובלת משבר בגוגלגולת ומפגיעה מוחית.

הפרקליטות טוענת כי מותה של התינוקת נגרם מהתאונה ומהשברים שחוותה אמה בעקבותיה; והיא מבקשת לפסול את רשיון הנהיגה של חבושה עד תום ההליכים. לדברי הפרקליטות, אופן הנהיגה שלו, רשלנותו ותוצאות התאונה מעידות על כך שהוא מהווה סכנה לציבור המשתמשים בדרך: הוא נהג אחרי לילה ללא שינה, לא התאים את נהיגתו לתנאי מזג האוויר, לא שם לב כי נכנס לצומת, ולא שם לב לאור האדום. כמו כן, לא האט את נסיעתו או בלם את רכבו בשום שלב בנהיגתו.