מאמר להדפסה

שכנה של מסעדת "המוציא" בירושלים תובעת: הרעש והלכלוך מפריעים

מסעדת "המוציא" בירושלים, בניהולו של זוכה "מאסטר שף" אבי לוי, נתבעת על ידי שכנה המתגוררת באותו הבניין הטוענת כי המסעדה משתלטת על שטחים בביתה

גם מסעדנים מצליחים עשויים להזדקק לעתים לשירותיו של עו"ד סכסוכי שכניםוואלה! מדווח כי אסתר בן מלול, קשישה בת 81 המתגוררת ברחוב יפו בירושלים, הגישה תביעה לבית משפט השלום בירושלים נגד מסעדת "המוציא" הנמצאת ליד דירתה. מסעדת "המוציא", שנפתחה על ידי אבי לוי, זוכה "מאסטר שף", ב-2012, נחשבת לאחת המסעדות היוקרתיות והמבוקשות בארץ.

בן מלול טוענת כי המסעדה משבשת את חייה בדרכים רבות: בימי הקיץ האוהל המכסה את המסעדה מחשיך את דירתה; המסעדה הוציאה מחצר ביתה בלוני גז; השתלטה על החצר המשותפת של הבניין; בנתה על השטח בניגוד לחוק וללא היתר; חסמה את חלונות דירתה; תלתה מזגן על קיר חדר השינה שלה שמייצר רעש ורטיבות; חסמה את חלון האמבטיה כאשר בנתה מטבחון ומחסן; התקינה קולט אדים המפיץ רעש וריחות לא נעימים; ועוד.

בן מלול מגדירה את כל המעשים הנ"ל כהשתלטות על שטחים בביתה, ועל כך היא דורשת מ"המוציא" צו מניעה, הקדש בית חינוך ליתומים לעדה הספרדית, ופיצוי בסכום של 100 אלף ש"ח. התביעה מתבצעת בסיועו של בא כוחה של בן מלול, עו"ד עוז אלדד.

אבי לוי: אני מבין את הבעיה אך למסעדה יש היתר ברישיון

בתגובה לתביעה מסר אבי לוי כי הוא מבין את טענותיה של בן מלול ומכיר בבעיה, אך ירושלים בנויה כך שיש עסקים בתוך בתי מגורים. כמו כן, הכחיש שהמסעדה פלשה לביתה של התובעת והוסיף כי יש למסעדה רישיון בהיתר של העירייה. עוד אמר לוי כי צוות המסעדה עזר לבן מלול מספר פעמים בעבר כאשר ביקשה זאת מהם, למשל, בניקיון חצר הבית; וכי הוא הנחה את עובדי המסעדה למנוע סכסוכים עמה ולשמור על שכנות טובה.