מאמר להדפסה

עונש מאסר נגזר על קצין שצילם נשים במצבים אינטימיים ללא ידיעתן

אפרים בן ארצי, לשעבר קצין באגף הלוגיסטיקה בקריה, יישלח למאסר של שנתיים וארבעה חודשים לאחר שצילם נשים במצבים אינטימיים ללא ידיעתן

מתרבים המקרים בהם קציני צבא ומשטרה נדרשים להגן על עצמם בעזרת עו"ד מעשים מגונים – אך אולי זה סימן לכך שיותר נשים מעזות להתלונן. ביום שלישי השבוע (17/5) גזר בית משפט השלום בת"א שנתיים וארבעה חודשי מאסר על סרן אפרים בן ארצי, לשעבר קצין באגף התכנון בקריה, בגין פגיעה בפרטיות ומעשים מגונים שביצע בן ארצי בשנים 2009-2010. כך דיווח ynet אתמול.

באותה תקופה, נהג בן ארצי לצלם נשים במצבים אינטימיים במגוון סיטואציות, כאשר הצילומים בוצעו ללא ידיעתן או הסכמתן. זאת, באמצעות מצלמות וידאו נסתרות שרכש, האחת בצורת עט והשניה בצורת שלט של רכב. בין היתר, צילם נשים המודדות בגדים בתאי מדידה בקניון עזריאלי וכן צילם נשים שהחליפו בגדים או התקלחו דרך חלונות דירותיהן.

מלבד מעשים אלה, בן ארצי צילם בסתר גם נשים שהכיר באמצעות מודעות באינטרנט. הוא נהג להיפגש אתן, ולהציב את מצלמות במקום נסתר לפני שקיימו יחסי מין, והמצלמות תיעדו את המתרחש. חלק ממעשים אלה בוצעו גם במשרדו בקריה, ובמקרה אחד נפגש עם אחת הנשים בשירותים בקניון עזריאלי ושם תיעד את מעשיהם ללא ידיעתה.

בן ארצי: הריגוש שבפחד מכך שיתפסו אותי גרם לי לעשות את המעשים

כאשר נשאל לפשר מעשיו, טען תחילה הקצין כי עשה את מה שעשה נוכח בגלל הריגוש שחש מהאפשרות שיתפסו אותו ויקראו למשטרה; הוא דמיין כיצד הוא מתחמק מהסכנה. בהמשך, במהלך המשפט, הוא הביע חרטה וקיבל אחריות על מעשיו. הוא הסביר כי לא היתה חוויה מינית במעשיו, ולאחר שעבר טיפול פסיכולוגי שנמשך יותר משלוש שנים, הבין שההנאה שחווה היתה מה"אקשן" שבמעשיו ומהעובדה שלא נתפס.

לדברי בית המשפט, העובדה שבן ארצי נוטל אחריות על מעשיו, מביע חרטה ועבר תהליך שיקומי, כמו גם נסיבותיו האישיות אינם מצביעים על משהו יוצא דופן שבגינו אין עליו לקבל את העונש ההולם. לעומת זאת, עו"ד אילן כץ שייצג את הקצין אמר כי לטעמם היו קביעות מוטעות מבחינה משפטית ועובדתית בגזר הדין ובהכרעת הדין, והם מתכוונים לערער על תוצאות המשפט.