מאמר להדפסה

מחר יתקיים הדיון על מכירת רשת "מגה"

סגן נשיא בית משפט המחוזי מרכז, אילן שילה, ידון מחר במכירה אפשרית של מגה לרשת יינות ביתן

האם רשת מגה תזדקק לשירותי עו"ד פשיטת רגל או שיש פתרון באופק? לאחר תקופה ארוכה בה רשת הסופרמרקטים חווה משבר כספי חמור שהביאה אותה לסגור רבים מסניפיה ולמכור את חלקם,  מחר (יום ב', 16/5) יתקיים דיון לגבי מכירת הרשת לרשת יינות ביתן; כך מדווח האתר News1. את הדיון יקיים סגן הנשיא של בית המשפט המחוזי מרכז, אילן שילה. על פי הוראתו של שילה, בדיון ישתתף גם נציג של הרשות להגבלים עסקיים על מנת שתישמע גם עמדת הרשות בנושא.

הדיון מגיע בהמשך להצעת נאמני רשת מגה למכור אותה ליינות ביתן. יינות ביתן מציעה סכום בין 405 ל-455 מיליון ש"ח לרכישת מגה, ולדברי הנאמנים של מגה זוהי ההצעה הגדולה ביותר שהתקבלה עד כה. אולם, לא כולם חושבים שמדובר ברעיון טוב. בעוד שלרשות להגבלים עסקיים אין התנגדות עקרונית למכירה זו, כפי שהיתה לה למכירתה לרמי לוי, לטענתה המכירה ליינות ביתן היא בעייתית. זאת מאחר שליינות ביתן יש 80 סניפים (כפול ממספר הסניפים של רמי לוי) ומחזור שנתי של 2.5 מיליארד ש"ח.

לרכישת מגה על ידי יינות ביתן יש מתנגדים

רשת טיב טעם, שהציעה גם לקנות את מגה, מתנגדת גם היא למכירה ליינות ביתן וטוענת כי סיכוייה לקבל את אישור הממונה על ההגבלים הם הגבוהים ביותר. איש העסקים מוטי בן משה, שזכה בפברואר האחרון במכרז לרכישת אלון רבוע כחול, הבעלים של מגה, אומר גם הוא שמכירת מגה ליינות ביתן היא בעייתית. לטענתו, ההצעה שלו לרכוש את הרשת ב-330 מיליון ש"ח, עדיפה על המכירה ליינות ביתן למרות שהיא בסכום נמוך יותר. בנק מזרחי טפחות, נושה במגה ב-150 מיליון ש"ח, ובנק הפועלים, נושה במגה ב-290 מיליון ש"ח, הביעו גם הם הסתייגות להצעה וביקשו הבהרות, אם כי לא הביעו התנגדות מוחלטת.

בשל מורכבות ההחלטה והמספר הרב של הגורמים המעורבים בה, ביניהן עובדי הרשת, שילה לא יכריע מחר. הנאמנים לרשת מגה מעוניינים לסיים את ההליך עד סוף יולי.