מאמר להדפסה

כתב אישום נגד שוטר שניצל את תפקידו לקבלת טובות הנאה, ביניהן שירותי ליווי וזנות

כתב אישום הוגש על ידי מח"ש נגד אהרון קדוש, שוטר לשעבר בתחנת זבולון, שנהג לקבל טובות הנאה מעסקים שונים תמורת חסינות שהעניק להם מפני פעילות משטרתית

באופן אירוני, לעתים גם שוטרים האמונים על שמירת החוק הסדר, נדרשים לשירותיו של עו"ד פלילי. כתב אישום הוגש אתמול לבית המשפט המחוזי בחיפה על ידי המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) נגד שוטר לשעבר בתחנת זבולון, אהרון קדוש, כך על פי דיווח של וואלה!. בכתב האישום נטען כי קדוש, אשר שימש כרכז המודיעין בתחנה משנת 2004 עד שנת 2014, ניצל את תפקידו לקבלת טובות הנאה ממגוון עסקים בתמורה להענקת חסינות ואזהרת העסקים מפני פעילויות אכיפה של המשטרה. האישומים נגד קדוש כוללים קבלת שוחד, שימוש לרעה בכוח המשרה, קבלת דבר במרמה, הפרת אמונים ושיבוש מהלכי משפט.

במהלך שנותיו בתפקיד, קדוש העניק חסינות למספר עסקים לא חוקיים ופנה גם לעסקים חוקיים בהצעות להעניק להם חסינות ובתמורה לקבל כסף או שירותים. בין השנים 2011-2013, איגור פרידמן, אדם שהפעיל בתי בושת בחיפה, איפשר לקדוש לקבל שירותי מין ללא תשלום, וזאת תמורת כך שהאחרון יזהיר אותו מפני כל פעילות משטרתית בעניינו. במסגרת חסינות זאת, קדוש סייע לשחרר מספר נשים שהמשטרה עצרה בפשיטות על בתי הבושת של פרידמן, כאשר טען שהנשים מהוות מקורות שלו.

מח"ש הפעילה סוכן הימורים שקדוש ניסה לנצל לקבלת טובות הנאה

בינואר 2014 קדוש פנה בשם בדוי למעסה מקצועית, בעלת עסק חוקי, והציע לה שתעניק לו עיסוי בתמורה לחסינות. המעסה סירבה לכך והבהירה שהעסק שלה חוקי, אך בהמשך, לאחר שהציג את עצמו כשוטר, הסכימה לתת לו עיסוי בהנחה כי חששה ממנו. בדרך דומה ניסה קדוש להשיג הנחות על שימוש באולם אירועים, רכישת אופניים ואף טיפול רפואי לאישתו כאשר אושפזה בבית חולים.

מי שסייע להפליל את קדוש היה ר.ר., אדם העוסק בתחום ההימורים אליו פנה קדוש והציע להעניק לו חסינות ומידע על פעילויות אכיפה של המשטרה בתמורה לכסף. כאשר נודע למחלקה לחקירות שוטרים על קשר זה, היא התחילה להפעיל את ר.ר. כסוכן משטרתי, וכך נמצא כי קדוש אכן הזהיר אותו מפני פעילות משטרתית ופשיטה אפשרית – שירותם עבורם קיבל לכאורה 8,800 ש"ח.