מאמר להדפסה

תיקון לחוק הרעש יאפשר להמשיך בחגיגות המימונה אחרי השעה 23:00

בשורה משמחת לחוגגי המימונה: תיקון לחוק הרעש יכלול גם את המימונה ול"ג העומר במסגרת ימי השמחה בהם ניתן להרעיש גם אחרי 23:00

רגע לפני המימונה, תיקון משמח (או מרגיז, לשיקולכם) לחוק הרעש, אשר עשוי לצמצם את עבודתם של עורכי דין בתחום סכסוכי שכנים. וואלה! מדווח כי כי תיקון לחוק הרעש שיזם ח"כ מיקי זוהר מהליכוד, יאפשר לחגיגות המימונה שיחולו בסוף החג במוצ"ש הקרוב להימשך מעבר לשעה 23:00. התיקון קובע כי ניתן להקים רעש לאחר השעה 23:00, בכלל זה שירה והפעלת כלי נגינה, גם בחג המימונה.

עד כה, ההחרגות של חוק הרעש כללו את ליל פורים, ליל יום העצמאות וגם את ליל יום ירושלים. לדברי ח"כ זוהר, במהלך השנה האחרונה אזרחים רבים פנו אליו וביקשו שיפעל למען החרגת המימונה מחוק הרעש בדומה לימים שכבר מוחרגים, שכן גם במקרה הזה מדובר ביום שמחה בו החגיגות נמשכות עד השעות המאוחרות. במסגרת התיקון, יוחרג גם ליל ל"ג בעומר מחוק הרעש.

ח"כ מיקי זוהר: את המימונה חוגגים כל העדות והזרמים בישראל

במסגרת דברי ההסבר שכתב ח"כ מיקי זוהר לחוק, נטען כי בעוד שהמימונה החלה את דרכה בקרב עדות צפון אפריקה בישראל, כיום היא מהווה חגיגה כלל-ארצית בה משתתפים כל הזרמים והעדות בישראל, ועל כן, ראוי כי גם במימונה (וגם בל"ג בעומר) יתאפשרו חגיגות עד שעה מאוחרת. כבר בנובמבר האחרון הצעת החוק עברה בקריאה טרומית, ותמכו בה 51 חברי כנסת ממפלגות מגוונות. השר להגנת הסביבה, אבי גבאי, היה אחראי על החלת השינוי בתקנות.

ח"כ מיקי זוהר בירך היום על התיקון לחוק והודה לשר אבי גבאי שעזר במימושו, וסיים את דבריו באיחולי "תרבחו ותסעדו" לכל החוגגים.