מאמר להדפסה

כתב אישום הוגש נגד אדם שהסיע מחבלים ליעדם, בגין גרימת מוות ברשלנות

כתב אישום הוגש נגד חמיס סלאיימה, אשר הסיע את המחבלים לפיגוע בשער שכם בתחילת פברואר: מואשם בגרימת מותה ברשלנות של שוטרת המג"ב שנהרגה באירוע

ynet מדווח על כתב אישום חריג במסגרת הדין הפלילי שהוגש לאחרונה: ביום שישי האחרון (15/4) הגישה פרקליטות מחוז ירושלים לבית משפט השלום בירושלים כתב אישום נגד אדם בשם חמיס סלאיימה, בן 57 ממזרח ירושלים. זאת, בגין גרימת מותה ברשלנות של הדר כהן ז"ל, שוטרת מג"ב שנהרגה בפיגוע בשער שכם בעיר בתחילת פברואר.

סלאיימה מואשם כי הסיע את שלושת המחבלים, תושבי ג'נין נטולי אישורי כניסה לישראל, לאזור הפיגוע, תמורת 150 ש"ח. באותו היום, הוא הגיע לבית חנינה בשעות הצהריים, והשלושה חיכו שם בסמוך לגדר ההפרדה. הוא המתין שיעברו את הגדר בעזרת חבל  ואז הסיע אותם לשכונת עיסאוויה, שם הם ירדו מהרכב סמוך למסגד. משם הם הגיעו לשער שכם, וביצעו את הפיגוע בו נהרגה כהן ונפצעה בינוני חברתה רווית מריאלשווילי, שוטרת גם היא.

הפרקליטות: סלאיימה היה צריך לחשוד בהיותם מחבלים

אישום זה נחשב לחריג מכיוון שעד היום אנשים שהסיעו שב"חים לא הואשמו בעבירה מסוג הזה, ובנוסף, סלאיימה לא הסיע את המחבלים עד לנקודה המדויקת בה בוצע הפיגוע. אולם, לדברי הפרקליטות, סלאיימה לא נמנע מלהסיעם לירושלים למרות שהיה עליו לחשוד כי אותם אנשים היו יכולים להיות מחבלים, מאחר שאמרו לו שהם בדרכם לעבודה באמצע היום והיו לבושים בגדים יפים ומדיפים ריח של בושם. העובדה כי לא בדק לאן הם מתכוונים להגיע מהווה רשלנות. לפיכך, הפרקליטות מאשימה את  סלאיימה כי גרם ברשלנות למותה של הדר כהן ז"ל וכן גרם ברשלנות לפציעתה של רווית.