מאמר להדפסה

משפחת המחבל מחברון תובעת את מדינת ישראל

משפחת המחבל שנורה בחברון על ידי חייל צה״ל, מתכוונת להגיש תביעה נגד מדינת ישראל וכן דורשת מהרשות הפלסטינית להגיש תביעה בבית הדין בהאג

פרשת המחבל מחברון ממשיכה לעורר סערה: קול חי מדווח כי משפחת המחבל עבד אל-פתאח א-שריף שנורה לפני שבועיים על ידי לוחם כפיר בחברוןֿ, הודיעה כי היא מתכוונת להגיש תביעת נזיקין נגד מדינת ישראל בעקבות המקרה, וכן דורשת מהרשות הפלסטינית להגיש תביעה בבית הדין הבינלאומי בהאג, הולנד.  כמו כן, משפחת המחבל דורשת לקבל לידיה את גופתו כדי להביאו לקבורה. 
בני המשפחה טענו כי יש לשפוט את ישראל ולחשוף את קלונה בעקבות הפשעים, לדבריהם, שהמדינה מבצעת מאז ההתקוממות שהחלה בחודש אוקטובר. 

וואלה מדווח כי אמש דחה בית הדין לערעורים בקריה בתל אביב את הערר שהוגש על ידי התביאה הצבאית בנוגע לתנאי המעצר של החייל החשוד בהריגת המחבל. תת אלוף דורון פיילס, המשנה לנשיא בית הדין, קבע כי עד ליום חמישי ישוחרר החייל למעצר פתוח בבסיס ולאחר מכן יתקיים דיון נוסף. 

בתוך כך, הרופא הישראלי והרופא הפלסטיני שהשתתפו בנתיחת הגופה של המחבל, קבעו כי הכדור שירה החייל לעבר ראשו של המחבל הוא זה שגרם למותו.

סנגוריו של החייל טוענים כי הוא ביצע את הירי משום שחש בסכנה ממשית וחשד כי המחבל, שירה לפני כן בחייל צה״ל ונוטרל, נושא על גופו חגורת נפץ או מטען חבלה.