מאמר להדפסה

הנהג מהמרדף בכביש 4, במהלכו ניידת משטרה גרמה לתאונה, הסגיר את עצמו למשטרה

במרדף משטרתי אחרי כנופיית עבריינים שהתרחש בשבת האחרונה, ניידת משטרה פגעה ברכב של זוג תמים שנקלע למסלול המרדף. הנהג ברכב אחריו התבצע המרדף הסגיר את עצמו למשטרה

לעתים לא רק אנשים העושים עבירות תנועה זקוקים לשירותיו של עו"ד תאונות דרכים, אלא גם  השוטרים הרודפים אחריהם. כך קרה בשבת האחרונה (26/3). וואלה! מדווח שבבוקר שבת, ניהלה המשטרה מרדף אחרי כנופיית עבריינים ממזרח ירושלים, אשר פרצו לבתים וגנבו כלי רכב. ביציאה מגבעת שמואל הוקמה חסימה משטרתית במטרה לחסום את נתיב הבריחה של העבריינים, אולם החשודים הצליחו לפרוץ אותה ולהגיע בכביש 4, בו נהגו במהירות של 170-180 קמ"ש – נגד כיוון התאונה.

במהלך המרדף שביצעו השוטרים ביצעו מרדף אחר הרכב הנמלט, הם התנגשו במכונית ובה בני זוג מאזור הקריות שלא היו מעורבים באירוע. האשה, בת 52, נפצעה קשה, והגבר, בן 55, נפצע באורח בינוני. בתאונה נפצע בינוני גם שוטר בשנות ה-20 לחייו. בתוך כך, נהג הרכב אחריו התבצע המרדף, אדם בן 52 תושב בית לחם, הסגיר את עצמו למשטרה עוד באותו היום ונלקח לחקירה.

האם המשטרה נהגה כשורה? גורם במשטרת ת"א: המרדף היה כורח המציאות

לאור התנהלותו של המרדף ותוצאותיו, עולות שאלות שונות כנגד המשטרה: למשל, מדוע לא הקפיצה המשטרה מסוק לביצוע המארב, ומדוע לא ביצעה חסימה רחוקה על כביש 4, אשר היתה יוצרת את המרחב הסטרילי הנדרש לביצוע מרדף. עם זאת, גורם בכיר במשטרת ת"א אומר כי המרדף היה כורח המציאות, ושהוא בוצע על ידי השוטרים כפי שנדרש מהם במטרה לעצור את הפושעים.