מאמר להדפסה

תביעה ייצוגית נגד רכבת ישראל בשל דליפת הברום

תושבי דימונה הגישו תביעה ייצוגית בהיקף של 20 מיליון שקלים נגד ״רכבת ישראל״, בשל דליפת הברום מהקרונות שהתרחשה לאחרונה

עמותת אזרחים למען הסביבה הגישה תביעה ייצוגית בשם תושבי אזור דימונה, נגד רכבת ישראל בשל דליפת הברום שהתרחשה בשבוע שעבר. גלי צה״ל מדווח כי במסגרת התביעה, דורשים התובעים פיצוי של 1,500 שקלים לכל תושב, כך שהתביעה הינה בהיקף של כמעט 20 מיליון שקלים. בכתב התביעה נטען כי אמנם חיי התושבים ניצלו בנס, אך הם נותרו עם חרדות ורגשות פחד מאז שהתרחש האירוע.

לפי ynet, ב-15.3 התרחשה תאונת רכבת חצי ק״מ דרומית מתחנת הרכבת של דימונה: רכבת משא התנגשה בשלושה קרונות שהיו על מסילה, ומאחד מהם דלף מיכל ברום. פרמדיקים של מד״א טיפלו בשני נהגי רכבת ובחמישה תושבים, אשר נפגעו קל מהתאונה. שניים מהם סבלו מחבלות והשאר מצריבות בעיניים.

במהלך ליל התאונה, הוחלט להטיל סגר על דימונה בשל דליפת החומר המסוכן,  וצירי התנועה מבאר שבע, ערעור וירוחם לדימונה נחסמו לתנועה. תושבי דימונה הונחו שלא לצאת מבתיהם, בעוד שהמשרד לאיכות הסביבה וצוות הכבאות פינו את החומר. למחרת, המשטרה הודיעה כי החומר פונה וניתן לחזור לשגרה. 

ישראל דנציגר, מנכ״ל משרד איכות הסביבה, הנחה את המשרד לערוך תחקיר לאירוע והודיע כי בהמשך יוחלט האם יינקטו צעדים נגד רכבת ישראל.