מאמר להדפסה

תביעה: אישה גנבה זרע והביאה ילד לעולם

גבר בשנות השישים לחייו תובע אישה עמה ניהל מערכת יחסים, בטענה כי שקרה לו שהיא משתמשת באמצעי מניעה, נכנסה ממנו להריון וילדה לו בן. הפיצוי שהוא דורש: מיליון שקלים

גבר מבוסס כלכלית, בן שישים, הגיש לאחרונה תביעת נזיקין, נגד אישה בת שלושים עמה יצא במשך חודש, בטענה כי היא גנבה את זרעו והביאה בניגוד לרצונו ילד לעולם. לטענת התובע, הוא הבהיר לאישה כי איננו מעוניין בילד ממנה, מכיוון שכבר יש לו נכדים. האישה מצידה, חזרה שוב ושוב על כך שגם היא איננה מעוניינת להיכנס להריון, בשל הקריירה שלה, וכי היא נוטלת גלולות כאמצעי מניעה.

לאחר חודש של קשר זוגי, טסו השניים לחופשה בחו״ל, שם הסתכסכו. כשחזרו לישראל, ניסה הגבר לנתק את הקשר, אך האישה ספרה לו כי נכנסה ממנו להיריון. הגבר סירב להאמין, אך נוכח לגלות שזאת האמת כאשר לאחר תשעה חודשים נולד לו בן. בתחילה, התכחש לילד, אך לאחר בדיקת אבהות שהוכיחה כי הוא האב, בית המשפט לענייני משפחה חייב אותו בתשלום מזונות על סך 5,000 שקלים בחודש.

נתניה נט מדווח כי הגבר הגיש תביעה על ידי עו״ד אבי גפן נגד האישה, ודורש מיליון שקלים בגין עוגמת נפש, הוצאות על מזונות וגידול הילד. עו״ד גפן גורס כי על האישה לפצות את מיוצגו משום שנקטה בעבירות של חובת תום הלב, הפרת עוולת הרשלנות והפרת עוולת ההטעיה. לדברי גפן, התובע חווה עוגמת נפש, אמונו בזולת נפגע וכך גם דימויו העצמי. 

בימים אלה התביעה נידונה בבית משפט לענייני משפחה.