מאמר להדפסה

המורה שתקף מינית תלמידים בבי"ס חרדי בהולנד – נעצר בת"א

מורה שתקף מינית ילדים בבית הספר יהודי באמסטרדם בו לימד לפני מספר שנים - נעצר בשבוע שעבר בתל אביב, שנתיים אחרי שהולנד ביקשה את הסגרתו

עבירות מין הן מקוממות ומכעיסות תמיד, אך כשהן מבוצעות בילדים הן מזעזעות במיוחד. Ynet מדווח שבשבוע שעבר נעצר בתל אביב מורה שלימד לפני מספר שנים בבית ספר יהודי באמסטרדם, וחשוד שביצע עבירות פדופיליה כנגד תלמידים בבית הספר. המעצר בוצע שנתיים אחרי שהולנד ביקשה את הסגרתו של החשוד.

החשוד, יליד אמסטרדם בן 28, הוא בן למשפחה רפורמית שבמהלך השנים התקרב ליהדות ואף למד בישיבה בירושלים. ב-2010 חזר לאמסטרדם והתחיל לעבוד כמורה ב"חיידר", בית ספר חרדי אורתודוקסי באמסטרדם שכולל גן ילדים, בי"ס יסודי ותיכון. ב-2012, בעקבות תלמיד בן 16 שסיפר להוריו על תקיפה מינית שעבר מצד המורה, בית הספר קיים עם המורה שיחת הבהרה. ההורים לא הסתפקו בכך, ופנו לתקשורת.

החשוד ברח לישראל אחרי שבית הספר הצטרף לתלונה במשטרה נגדו

במהלך אותה השנה, מספר תלמידים בבית הספר, בני פחות מ-10, החלו להראות תסמיני חרדה. בדיקתם על ידי רופא העלתה חשד שגם הם הוטרדו מינית על ידי החשוד. רק בשלב זה נפתחה החקירה המשטרתית בנושא. בהמשך התפרסמה כתבה בנושא בעיתון "טלחרף" ההולנדי. בעקבות הלחץ הציבורי, בית הספר הצטרף גם הוא לתלונה שהוגשה במשטרה. בשלב זה טס החשוד לישראל. בעקבות זאת, הגישו הרשויות בהולנד לישראל בקשת הסגרה רשמית לפני שנתיים.

בשני שעבר (29.2), נעצר החשוד בתל אביב, ולמחרת הובא לדיון בהארכת מעצרו בבית המשפט המחוזי בירושלים. הוא הכחיש את החשדות נגדו, ועורך דינו אמר בשמו כי הוא מתנגד להסגרה. עו"ד הילה נאווי, המייצגת חלק מהנערים שנפגעו מהחשוד, אמרה שהיא מרוצה מכך שהמאבק הארוך מתחיל להגיע לסיומו. לדבריה, משפחות הקורבנות חוו סבל בל יתואר וחלקן אף התפרקו בעקבות הפרשה.