מאמר להדפסה

אושרה תביעה ייצוגית בהיקף של 2 מיליון שקלים נגד חברות שהפרו את חוק הספאם

בית המשפט המחוזי בחיפה החליט להכיר בתביעה ייצוגית נגד החברות א.א קליניקות כרמל ומנדרין אחזקות בשל הפרת חוק הספאם

תביעה ייצוגית בהיקף של 20 מיליון שקלים הוכרה על ידי בית המשפט המחוזי בחיפה, נגד חברות ובעלי שליטתן בגין הפרת חוק הספאם. גלובס מדווח כי החברות הנתבעות הן רשת מנדרין אחזקות המציעה טיפולי אסתטיקה ויופי, ורשת טיפולי הקוסמטיקה א.א קליניקות כרמל. בתביעה, שהוגשה על ידי שלושה אנשים באמצעות עו״ד רם גורודיסקי, נטען כי התובעים קבלו לטלפון הנייד שלהם מסרונים שיווקים מהחברות, זאת על אף שלא נתנו את הסכמתם לכך, לא היו בקשר עם החברות ולא מסרו להן את מספר הטלפון שלהם. התובעים אף טוענים כי לאחר קבלת המסרונים, הם בקשו שהחברות יסירו אותם מרשימת התפוצה, אך כמה ימים לאחר מכן קבלו שיחת טלפון מנציגי החברות, שהציעו למכור להם שירות. 

החברות טענו כי מחפשי הלידים וספקי הפרסומים הם אלו שאחראים לשליחת המסרונים וכי לחברות אין אחריות לכך, אך בית המשפט המחוזי בחיפה דחה את טענות החברות, ואישר את התביעה הייצוגית. עוד קבע בית המשפט כי על החברות לשלם לתובעים פיצויים של 40 אלף שקלים ושכר טרחה לבאי כוחם בהיקף של 117 אלף שקלים. שכר הטרחה והגמול הסופיים ייקבעו בהמשך. 

חוק הספאם קובע כי בתי עסק השולחים הודעות לנמענים, מבלי שאלו אשרו את קבלת ההודעות או תוך התעלמות מבקשת הנמענים להסירם מרשימת התפוצה, יידרשו לשלם פיצויים של עד אלף שקלים לכל הודעה שנשלחה.