מאמר להדפסה

הוגשה תביעה נגד חברת ״אל על״ בגין אפלייה מגדרית

אישה בת 81 הגישה תביעה נגד חברת התעופה ״אל על״, משום שאלצה אותה לעבור מקום במטוס לאחר שגבר חרדי סירב לשבת לידה

רנה רבינוביץ׳, בת 81 מירושלים, החליטה להגיש תביעה נגד חברת התעופה ״אל על״, בשל אפלייה מגדרית. וואלה מדווח כי רבינוביץ׳ התיישבה במושב המיועד לה במחלקת העסקים במטוס, כשלידה התיישב גבר חרדי בן כ-50. דייל ״אל על״ הציע לה מיד לעבור למושב טוב יותר סמוך למחלקה הראשונה. היא נאלצה להיכנע לבקשה, ועברה מקום כשהיא נעזרת במקל הליכה.

״המרכז הרפורמי לדת ולמדינה״, שהינו הזרוע המשפטית והציבורית של התנועה הרפורמית בישראל, שמע על המקרה והחליט להגיש תביעת נזיקין בשמה של רבינוביץ׳. התביעה דורשת מ״אל על״ פיצוי בסך 50 אלף שקלים, בטענה כי חברת התעופה אפלו את רבינוביץ׳ כשנתנו גיבוי לגבר החרדי אשר סירב לשבת לידה משום שהיא אישה.  

רבינוביץ׳, שגדלה בבית דתי, בעלה הראשון והשני היו רבנים והיא למדה בבית ספר אורתודוקסי, אמרה כי היא איננה אנטי חרדית, אך חרה לה שאמרו לה מה לעשות וכי גבר החליט שהיא לא אמורה לשבת לידו. רבינוביץ׳ הוסיפה שלמרות הישגיה כעורכת דין בדימוס, בעלת דוקטורט וניצולת שואה, היא הרגישה שמקטינים אותה. 

חברת ״אל על״ מסרה בתגובה לוואלה, כי חל איסור מוחלט על אפלייה בין נוסעים, וכי החברה עושה את כל המאמצים על מנת להתמודד עם בקשות הנוסעים וכדי שהמטוס ימריא בזמן.