מאמר להדפסה

הותקפה מינית בגיל 12 ותובעת את הנאשמים במיליוני שקלים

בגיל 12 היא הותקפה מינית על ידי 10 נערים בפרשה שזעזעה את ישראל. כעת היא מגישה תביעה אזרחית נגד הנאשמים בסכום של 5.5 מיליון שקלים

בשנת 2014 המדינה סערה סביב פרשה שבמסגרתה, לפי החשד, ילדה בת 12 הותקפה מינית על ידי חבורת נערים. פרקליטות מחוז תל אביב הגישה אז כתב אישום נגד 11 נערים, בחשד כי במהלך כמה ימים, נפגשו עם המתלוננת בת ה-12 במקומות פרטיים וציבוריים וביצעו בה עבירות מין: אונס, מעשי סדום ומעשים מגונים, זאת על אף שהיו מודעים לגילה הצעיר מגילם ולחוסר הסכמתה לביצוע המעשים. לפני שלושה חודשים, הסתיים הליך פלילי שהוגש נגד הנערים, שהיו בני 12-16 בעת ביצוע המעשים, ובמסגרת הסכם טיעון הורשעו 10 נערים בעבירות מין חמורות. על אחד מהם נגזר מאסר לשנתיים, ארבעה נידונו למאסר בפועל לתקופה שבין 12 ל-22 חודשים, אחרים נידונו לכמה חודשי מאסר על תנאי ושניים הועברו למסגרת טיפולית.

כעת, ynet מדווח,  כי הנערה שהותקפה החליטה להגיש תביעה אזרחית נגד הנערים בה היא דורשת פיצויים של מיליונים. בתביעה, שהוגשה לבית משפט המחוזי בתל אביב, מבקשת התובעת לקבל פיצויים על סך 4.5 מיליון שקלים בשל הסבל והכאב שנגרמו לה, ומיליון שקלים נוספים בגין הצער ועוגמת הנפש. 

עורכת דינה של הנערה, עו״ד רוני אלוני סדובניק, אמרה ל-ynet כי השינויים בתרבות המינית של ילדים בעידן הנוכחי מחייבים להטיל פיצויים גבוהים על הורי הנאשמים, וכאשר יגיעו לגיל 18, הנאשמים הם יהיו אחראים להשלים את הפיצויים. לטענתה, רק מהלך זה יוביל את ההורים לקחת אחריות על חינוך ילדיהם. עוד הוסיפה עו״ד סדובניק, כי חלק מהורי הנערים פנו אליה, ובשל מצבם הכלכלי הקשה, התביעה מוכנה להגיע עמם לפשרה על פיצויים בסכומים נמוכים יותר. 

עורך הדין אורי קינן, שמייצג את אחד הנערים, אמר כי זאת תביעה ״הזויה לגמרי״ כלשונו.