מאמר להדפסה

קשישה במצב סיעודי תובעת את כלל ביטוח: לא שלמו את הכסף שמגיע לה

קשישה בת 79 תובעת את חברת כלל ביטוח בסכום של 175 אלף שקלים. הטענה: על אף שמומחית של החברה קבעה כי הקשישה נמצאת במצב סיעודי, החברה לא הסכימה לשלם לה

פ׳ בת 79, תובעת את חברת הביטוח ״כלל ביטוח״ בסכום של 175 אלף שקלים, זאת משום שהחברה לא הסכימה לשלם לה תגמולי ביטוח סיעודיים, על אף שמומחית מטעם החברה קבעה כי פ׳ נמצאת במצב סיעודי ואינה מסוגלת לבצע פעולות יומיומיות. ״ידיעות אחרונות״ מדווח, כי בכתב התביעה, שהוגש על ידי עו״ד רפאל אלמוג לבית משפט השלום בתל אביב, נטען כי הקשישה מבוטחת בפוליסה של קופת חולים מכבי- ״סיעוד זהב״, שכוללת בין היתר, כיסוי ביטוחי בגין מצב סיעודי. בשנת 2013, בעקבות מחלות רבות, מצבה הרפואי של התובעת התדרדר והיא הפכה להיות תלויה בעזרת הזולת כדי לבצע פעולות פשוטות. 

לטענת התובעת, היא הגישה תביעת ביטוח לחברת ״כלל ביטוח״ על מנת לממש את זכאותה ולקבל את תגמולי הביטוח שלהם היא זכאית מכוח הפוליסה, כולל שחרור מתשלום דמי הביטוח. החברה בדקה בשנת 2015 את התביעה על ידי מומחים, ולטענת התביעה, מומחית מטעם ״כלל ביטוח״ קבעה כי הקשישה אכן נמצאת במצב סיעודי. המומחית אשרה כי הקשישה אינה מסוגלת להתלבש ולהתרחץ באופן עצמאי. למרות הקביעה הזאת, החברה דחתה את התביעה של הקשישה והחליטה לא לשלם לה את תגמולי הביטוח. 

עו״ד אלמוג, המייצג את התובעת, טוען כי זאת פעם ראשונה שבה חברת ביטוח דוחה תביעה של מבוטחת באופן שבו הדחייה מנוגדת לגמרי מהקביעה של מומחית מטעם החברה. עוד מציין עו״ד אלמוג כי דווקא כהאישה שרכשה פוליסה נזקקה לה, החברה החליטה ״להפנות לה את גבה״. 

״כלל ביטוח״ מסרה בתגובה ל״ידיעות אחרונות״ כי הסוגייה נידונה בבית המשפט והיא מנועה מלהגיב.