מאמר להדפסה

הפרקליטות מערערת על עונשו של יניב נחמן שהורשע באונס

פרקליטות המדינה הגישה ערעור על עונשו של יניב נחמן, שהורשע באונס ונידון לשישה חודשי עבודות שירות ומאסר על תנאי. הטענה: מדובר בעונש שאינו הולם את מידת חומרת המעשים

פרקליטות המדינה הגישה אמש ערעור לבית המשפט העליון על עונשו של יניב נחמן, שהודה והורשע בעבירות של אונס ומעשה מגונה בכוח. ynet מדווח, כי הפרקליטות מבקשת מבית המשפט להחמיר באופן משמעותי את עונשו של נחמן, שנידון לשישה חודשי עבודות שירות ומאסר על תנאי, זאת בתוספת לחצי שנה בה היה נתון במסגרת
הערעור מגיע לאחר סערה ציבורית גדולה שהתחוללה סביב עונשו של נחמן. תמונתו הופצה ברשתות החברתיות, כשהגולשים מבקשים למצות עמו את הדין. 

לפי התביעה שהוגשה נגדו, נטען כי נחמן נהג להגיש לנשים עמן נפגש משקאות אלכהולים, וכאשר היו מעורפלות ולא יכלו להתנגד, הוא אנס אותן וצילם אותן בתנוחות אינטימיות. התביעה טענה כי נחמן נהג לבצע מעשים אלו עם נשים רבות, שהתעוררו לצידו עירומות ולא זכרו כלל מה קרה לאחר ששתו. 

במסגרת עסקת הטיעון, הודה נחמן באונס ומעשה מגונה באישה. שניים מתוך שלושה אישומים של מעשים מגונים ואונס נמחקו מכתב האישום, לאחר ששתי מתלוננות הוסרו בשל קושי ראייתי. 

כעת הפרקליטות הגישה ערעור על העונש, בטענה כי בית המשפט גזר על נחמן עונש שאינו הולם את מידת חומרת המעשים והאשמה, שאינו מבטא את מדיניות הענישה בעבירות מין בכלל, ובעבירות אינוס ומעשים מגונים בפרט, וכי העונש מונע הרתעה. בערעור, שהוגש על ידי עורך דין פלילי ג׳ואי אש ועורכת דין הילה גורני,  ממנהל המחלקה המדינית בפרקליטות, עוד נטען כי העבירה חמורה בראש ובראשונה בשל הפגיעה באוטונומיה של הקורבן, בהפקעת הרצון החופש שלו, בכבוד האדם ובחדירה לגופו. 

המדינה גורסת כי בית המשפט טעה כשהתחשב בכך שנחמן ניהל מערכת יחסים קודמת עם המתלוננת, וכן לקח בחשבון את הפגיעה בשמו הטוב של נחמן. הפרקליטות דורשת לגזור על נחמן עונש מאסר משמעותי בפועל.