מאמר להדפסה

תביעה: ילדה לידת ואקום ומאז לא מצליחה לקיים יחסי מין

אישה תובעת את בית החולים ״הדסה עין כרם״ בירושלים, בטענה כי הליך רפואי שבוצע בה לאחר הלידה הוביל לכך שהיא סובלת מכאבים עזים ואינה יכולה לקיים יחסי מין עם בעלה

״בעצב תלדי בנים״, כך כתוב בתורה, אבל צעירה אחת לא שיערה לעצמה שגם לאחר הלידה תסבול כל כך. mynet מדווח, כי זוג הורים תובע את בית חולים ״הדסה עין כרם״ בירושלים בגין רשלנות רפואית: לטענת האישה, מאז שילדה בבית החולים היא סובלת מכאבים חזקים בעת קיום יחסי המין, דבר שפוגע בזוגיות עם בעלה.
 
על פי כתב התביעה, בשנת 2008, הגיעה האישה לבית החולים כדי ללדת, כשהיא בסוף השבוע ה-40 להיריונה. לאחר בדיקות, היא הוכנסה לחדר הלידה, וכעבור כמה שעות, דופק העובר הואט. הרופא חילץ את התינוק באמצעות לידת וואקום, ובסיום הלידה תפר את היולדת. לפי כתב התביעה, במהלך התפירה, איבדה היולדת דם רב, וכי הרופא שביצע את ההליך היה מתמחה. בחדר הלידה לא הייתה כל נוכחות של רופא מומחה, ולא נכתב בגיליון הרפואי של התובעת מהי הסיבה לביצוע הליך הרפואי.  רופא מומחה מטעם התביעה אף קבע כי התובעת קבלה טיפול לא מקצועי וכי נגרם לה נזק לצמיתות. 

על אף שבגיליון הרפואי של היולדת נרשם כי החתך שבוצע בה הינו תקין, התובעת טוענת כי בימים הראשונים שלאחר הלידה היא התקשה במתן יציאות. לאחר שהשתחררה מבית החולים, סבלה מזיהום במקום ומכאבים. חודש מאז הלידה, אובחן כי ישנו מעבר של סנטימטר בין שני הפתחים והיא נדרשה לעבור ניתוח לתיקון המצב.

אלא שלטענת היולדת, היא סובלת מאז הניתוח מכאבים חזקים ומתקשה לבצע פעולות הדורשות מאמץ מינימלי. בין השאר היא אינה יכולה לקיים יחסי מין עם בעלה.

בתביעה, שהוגשה על ידי עורכי הדין שמואל יקירביץ וד״ר אבי רובינשטיין לבית משפט השלום בירושלים, דורשים הזוג מבית החולים פיצוי על סך 700 אלף שקלים.