מאמר להדפסה

מורה בי"ס יסודי שניסה להצטרף לדעא"ש קיבל 4 שנות מאסר

ארבע שנות מאסר נגזרו על מורה בבית ספר יסודי ביישוב חורה שבנגב, שתכנן להצטרף לדעא"ש והטיף לתמיכה בארגון

נענע10 מדווח שמוחמד אבו אלקיעאן, מורה בבית ספר יסודי בישוב הבדואי חורה שבנגב, אשר הואשם לאחרונה בפעילות פלילית עם זיקה לטרור - ניסה להצטרף לארגון הטרור דעא"ש ואף הטיף לתמיכה בו - צפוי להיכנס לכלא לארבע שנים. כך גזר עליו בית המשפט המחוזי בבאר שבע ביום חמישי האחרון (7.1).

בכתב האישום, שהגישה פרקליטות מחוז דרום, מתואר כיצד אבו אלקיעאן שימש גם כנואם במסגד בחורה, והשתתף  מסוף 2013 ועד יוני 2015 באסיפות של תומכי דעא"ש ליד שנערכו ליד מסגד ביישוב. בנוסף הוא הקים חוליה סודית שקיימה מפגשיים חשאיים ותכננה לעבור לסוריה, ואף ניסה לגייס לארגון שני צעירים, ביניהם קטין. במרץ 2015, מוחמד ושני אנשים נוספים שגייס תכננו לצאת לסוריה במהלך הרמדאן, ואף הוציאו דרכונים לצורך מטרה זו. אישום נוסף כנגד אבו אלקיעאן מתאר כיצד, החל מינואר 2015, נשא דרשות במסגד בזכות הארגון, וטען כי דעא"ש לא חורג מערכי האיסלאם, וזאת במטרה לגייס עוד תמיכה. הנאשם הודה באישומים.

כתבי אישום נגד חמישה נאשמים נוספים מחורה

יש לציין כי במסגרת אותה הפרשה הוגשו כתבי אישום כנגד חוליה של 5 נאשמים נוספים מחורה, שחלקם עובדים כמורים בחורה וברהט, על תמיכתם בארגון דעא"ש ותוכניתם להצטרף לארגון. בשלב הטיעונים, ביקש עוה"ד מפרקליטות מחוז דרום, מסעד מסעד, להחמיר עם הנאשמים: לדבריו, הם נטשו את צלם אלוהים, ויציאתם של ערבים ישראלים לסוריה במטרה להילחם ואז חזרתם ארצה תוביל לכניסתן של אידיאולוגיות ג'יהדיסטיות קיצוניות לשישראל, כמו גם עידוד לביצוע פעולות כנגד המדינה, יכולות צבאיות וניסיון לחימה.