מאמר להדפסה

תביעה ייצוגית נגד "הבימה" בגין שליחת הודעות פרסומיות

תביעה ייצוגית במסגרת "חוק הספאם" בסך עשרה מיליון שקלים הוגשה נגד תאטרון הבימה, לאחר ששלח מסרונים פרסומיים ללקוחה במשך מספר חודשים

ביום חמישי האחרון דיווח הארץ כי לאחרונה הוגשה בקשה לתביעה ייצוגית נגד תאטרון הבימה על ידי מעין כהן, באמצעות עו"ד יעקב שדה, זאת לאחר שהתאטרון שלח לה הודעות ספאם לטלפון הנייד ללא הסכמתה. כהן אינה היחידה אליה נשלחו הודעות אלה – תיאטרון הבימה כבר נדרש לשלם פיצויים על מקרים דומים מוקדם יותר השנה. אם התביעה תוכר כייצוגית, סכום הפיצויים בה יעמוד על עשרה מיליון שקלים.

בכתב התביעה, מציינת כהן כי לעולם לא נתנה את הסכמתה בכתב או בעל פה לקבלת הודעות פרסומיות מהבימה, ובכל זאת נשלחו אליה כ-20 הודעות כאלה בין החודשים אפריל-ספטמבר 2015. עוד נטען בתביעה כי ההודעות נשלחו מ-15 מספרי טלפון שונים, כך שלא היה יכול להיווצר רצף ביניהם כיוון שנפתחו כל פעם בתיבת שיחה חדשה בטלפון הנייד. אף על פי שכהן שלחה בקשת הסרה מרשימת התפוצה של ההודעות בסוף ספטמבר, ההודעות המשיכו להגיע. עוד נטען בכתב התביעה כי פניות למחלקת פניות הציבור בתאטרון, שנעשו הן על ידה והן על ידי עורך דינה, לא נענו.

הבימה: אין לנו עניין להמשיך לשלוח הודעות ספאם

בעבר כבר נדרש הבימה לשלם פיצויים ללקוחות לפי חוק הספאם: במאי האחרון, התאטרון שילם 2000 ש"ח על שליחת הודעות פרסומיות ללא אישור; ואילו באוקטובר נדרש התאטרון לשלם 3200 ש"ח וכן את הוצאות המשפט לאדם נוסף אליו נשלחו הודעות פרסומיות.

הבימה יידרש להגיב לכתב התביעה תוך שלושה חודשים, ובית המשפט יצטרך להחליט האם להכיר בתביעה זו כייצוגית. לדברי עו"ד שדה, במידה שיתחיל הליך משפטי נגד התאטרון, התביעה תבקש לחשוף את מספר הלקוחות אליהם שלח הבימה הודעות דומות ואת מספר ההודעות שנשלחו, על מנת שיהיה ניתן להעריך את גודל הפיצוי.

תאטרון הבימה מסר שקיבל את התובענה ויגיב לבית המשפט כמקובל. כמו כן, דובר התיאטרון אמר שלתאטרון אין כל כוונה להמשיך לשלוח הודעות ספאם וכנראה שליחת ההודעות קרתה בשוגג.