מאמר להדפסה

אסור לשחק טקסס הולדם: כך קבע ביהמ"ש המחוזי בירושלים

בית המשפט המחוזי בירושלים דחה ערעור של אשה שערכה בביתה משחקי טקסס הולדם, וקבע שעריכת המשחק מהווה עריכת הימורים אסורים

בשורה רעה לחובבי ההימורים: גלובס מדווח כי בית המשפט המחוזי בירושלים קבע אתמול שאסור לשחק "טקסס הולדם" ושעריכת משחק כזה מהווה עבירה פלילית במסגרת עבירות משחקים אסורים, הגרלות והימורים.

תחילת הפרשה בכתב אישום שהגישה המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה נגד לימור עראקי ובעלה, לפיו השניים ערכו בביתם שבירושלים משחקי טקסס הולדם, בהם שיחקו 13 אנשים אשר הימרו במסגרת המשחק בסכומי כסף שונים. תחילה עראקי הכחישה את המיוחס לה, אולם בהמשך הודתה בכל הכתוב בכתב האישום מלבד הטענה שטקסס הולדם הוא משחק אסור. לעומתה, בעלה הודה בעבירות המיוחסות לו והורשע בהסדר טיעון. בית משפט השלום בירושלים דחה את טענת עראקי שלא מדובר במשחק איסור, וגזר עליה קנס של 5000 ש"ח וארבעה חודשי מאסר, עליהם ערערה לבית המשפט המחוזי.

בית המשפט: תוצאות המשחק תלויות בגורל ולא ביכולת

עראקי ביססה את הערעור שלה על כך שתוצאות המשחק תלויות ביכולות השחקן, ושהמשחק דומה לברידג'; ואילו המדינה טענה כי אין הדבר כך - והתוצאות תלויות בגורל יותר מאשר ביכולת. במשפט העידו מומחה מטעם עראקי אשר טען כי המשחק מצריך יכולות לחשב חישובים מתמטיים מסובכים (אך מאידך הודה כי מעולם לא שיחק טקסס הולדם וכי חוות דעתו היא תיאורטית בלבד), והעידו גם המשתתפים במשחק, אשר אמרו בעצמם שמדובר בהימור ושהם מכורים להימורים. שופטי בית המשפט השלום העדיפו את עדויותיהם של המשתתפים במשחקים - וכך גם שופטי בית המשפט המחוזי.

לדברי השופטים, לא סביר שהשחקנים המשתתפים במשחק מחשבים חישובים מתמטיים מסובכים, מהסוג  שרק מערכת ממוחשבת יכולה לבצע; ובנוסף, הם דחו את הטענה שמדובר במשחק דומה לברידג' שכן לא הובאו ראיות לדמיון זה, וברידג' כשלעצמו אינו מהווה משחק אסור.