מאמר להדפסה

ביהמ"ש העליון: רוצח תאיר ראדה הוא רומן זדורוב

תשע שנים אחרי רצח תאיר ראדה, בית המשפט העליון הכריע שהרוצח הוא רומן זדורוב. פרקליטו של זדורוב: נגיש בקשה לדיון נוסף

תשע שנים אחרי שהחלה הפרשה - מדווח ynet כי בית המשפט העליון הכריע אתמול (ד') מי רצח את תאיר ראדה: רומן זדורוב. בעבר הורשע זדורוב פעמיים ברצח ראדה בבית המשפט המחוזי, אך הגיש על כך ערעור. היום הסתיים הדיון בערעור של זדורוב, כאשר שניים מבין שלושת השופטים שישבו בהרכב, צבי זילברטל ויצחק עמית דחו את הערעור; בעוד שהשופט שישב בראש ההרכב, יורם דנציגר, קבע דווקא שיש לזכות את זדורוב.

כזכור, הפרשה החלה בדצמבר 2006, אז נמצאה תאיר ראדה, תלמידת כיתה ז' מקצרין, בתא שירותים בבית ספרה ללא רוח חיים. זדורוב נעצר זמן קצר לאחר המקרה, אך לאורך השנים נשאלה פעמים רבות השאלה האם אכן הוא זה שרצח, והעלו תיאוריות שונות ומשונות לגבי האחראים למעשה. השופט עמית הצדיק את ההכרעה בטיעונים הבאים: זדורוב התוודה בפני מדובב עצמאי, היו הודאות במהלך החקירה, ובנוסף, הוא ביצע שיחזור של המעשה. בנוסף, זדורוב ידע פרטים רבים על האופן בו נמצאה ראדה, סיפר לאשתו על המקרה כבר בערב בו קרה, סוליות נעליו היו נקיות על אף שעבד בשיפוצים, והוא זרק את הסכין שבה השתמש באתר השיפוצים; כך קבע עמית.

אמה של תאיר: "אני בספק שהוא הרוצח"

השופט דנציגר, לעומת זאת, קבע כי חלק מההודאות סותרות את הראיות שנמצאו, ביניהן עקבות הדם וחתך הסכין. בנוסף, קבע כי עקבות הנעליים הזרות שנמצאו בתא השירותים בו נמצאה גופתה של ראדה, מקטינות מעוצמת הראיות. לפיכך, הגיע דנציגר למסקנה שיש לזכות את זדורוב מחמת הספק, אך מאחר שהיה בעמדת מיעוט, התקבלה הכרעתם של השופטים עמית וזילברטל. עורך הדין המייצג את זדורוב, אביגדור פלדמן, אמר שהוא מאוכזב מההכרעה, אך שלאחר שיתעמק בפסיקה יגיש בקשה לדיון נוסף.

אמה של תאיר, אילנה ראדה, אמרה לאחר ההכרעה: "עד סוף חיי אמשיך לרדוף אחרי הרוצחים של תאיר. אני עדיין בספק שהוא הרוצח". עוד ציינה כי מאחר שאחד מהשופטים השאיר פתח לספק, יש עוד מה לבדוק בנושא. לעומתה, אביה של תאיר, שמואל ראדה תמך בקביעת בית המשפט לאורך כל הדרךכי זדורוב הוא אכן הרוצח.