מאמר להדפסה

6 חודשי עבודות שירות נגזרו על עו"ד שגנב 1.5 מיליון ש"ח מלקוחותיו

בית משפט השלום גזר 6 חודשי עבודות שירות על עו"ד מיכאל סטרנס, שגנב מלקוחותיו 1.5 מיליון ש"ח לאחר שערך עבורם הסכם למכירת בית

1 |

החיים מזמנים לנו סיטואציות משונות. מי היה חושב שיזדקק לעורך דין פלילי כדי לתבוע עורך דין אחר? אך זה אופיו של מקרה עליו דווח היום בכלכליסט. עו"ד מיכאל סטרנס, אשר גנב 1.5 מיליון ש"ח משני לקוחות שלו, יפצה אותם במיליון ש"ח ובנוסף לכך ירצה שישה חודשי עבודות שירות. סטרנס הורשע במסגרת הסדר טיעון, ואת פסק הדין נתן היום ד"ר שאול אבינור, שופט בית משפט השלום בת"א.

תחילת הפרשה במרץ 2006, אז פנו אל סטרנס שני האחים יורם ג'ראלד פן ומיאכל פן בבקשה שייצג אותם בעסקה של מכירת בית. האחים והשופט הכירו מהעבר: סטרנס ויורם פן היו חברי ילדות. סטרנס נעתר לבקשתם וערך הסכם למכירת הבית בין האחים ואביהם לבין הקונים. על פי ההסכם, 300 אלף דולר היו אמורים להישאר אצל סטרנס בנאמנות עד שיתקבלו האישורים והמסמכים הדרושים.

אלא שלא כך קרה. בעוד שהאחים פן העבירו לסטרנס את הסכום המלא שקיבלו תמורת מכירת הבית, 3.31 מיליון ש"ח כולל הפיקדון, סטרנס החזיר לכל אחד רק 582,725 ש"ח והשאיר אצלו 2 מיליון ש"ח - מבלי שהאחים או אביהם הסכימו לכך. גם אחרי שהתבצעה העברת בעלות לידי הרוכשים, ב-2008, סטרנס המשיך להחזיק ביתרת הכסף. יתרה מכך, כאשר אביהם של האחים נפטר, ב-2009, סטרנס הוציא מטעמם צו לקיום הצוואה, בה כתב האב שהוא מוריש להם את כל רכושו, כולל את החלק שלו ממכירת הבית.

גם לאחר שהאחים פנו לסטרנס שוב ושוב בבקשה לקבל את התמורה ממכירת הבית, הוא לא החזיר להם את כספם. בדצמבר 2009 השניים התלוננו נגד סטרנס במשטרה, ובעקבות זאת סטרנס העביר לידיהם חלק מהכסף - אך היה מדובר ב-144,443 ש"ח בלבד. לפיכך, עדיין היה חייב לשניים 1.6 מיליון ש"ח.

הפרקליטות: 2-4 שנות מאסר לסטרנס; השופט: "מודה ועוזב ירוחם"

במסגרת הסדר טיעון, סטרנס הודה שביצע עבירה של גניבה בידי מורשה לאור זאת, הופחת הסכום בכתב האישום ל-1.5 מיליון ש"ח. בבית המשפט, ביקשה הפרקליטות לגזור עליו 2-4 שנות מאסר. אולם, השופט אבינור פסק בסופו של דבר כי סטרנס יחזיר לאחים 1.5 מיליון ובנוסף ירצה 6 חודשי עבודות שירות. זאת מכמה סיבות: מצבו הבריאותי, הכלכלי והמשפחתי הלא קל של הנאשם, שהפך למעשה לחסר כל; והעובדה כי שיתף פעולה עם חוקריו והודה בביצוע העבירה. בנוסף, סטרנס נטל אחריות על מעשיו וביקש לתקן את העוול שגרם לאחים. על כן, לפי אבינור מדובר במקרה של "מודה ועוזב ירוחם".