מאמר להדפסה

בעקבות סערת הסרטון: המשטרה הוציאה צו סגירה למועדון אלנבי 40

בעקבות הסרטון שהופץ בשבוע האחרון ממועדון אלנבי 40 בו מתועדים גברים מקיימים יחסי מין עם צעירה שתויה ומטושטשת, הוציאה המשטרה צו סגירה מנהלי למקום בחשד לאונס.

בשבוע האחרון לא היה ניתן להתעלם מהסערה סביב מועדון "אלנבי 40" בתל אביב. לאחרונה הופץ סרטון המתעד צעירה רוקדת על הבר, שיכורה ומטושטשת, כאשר מספר גברים מקיימים עמה יחסי מין, בעוד הנוכחים במקום מעודדים את המעשים ומצלמים אותם. אתמול (יום ה', 8.10) דווח באתר ynet שהמשטרה הוציאה למקום צו מעצר מנהלי ל-30 יום בעקבות החשד שמה שהתבצע במקום היה למעשה אונס של הצעירה בידי הגברים.

האירוע בלבל רבים, שכן בתחילה טענה הצעירה כי הדברים נעשו בהסכמתה. אולם, בראיון שהעניקה לערוץ 2 במהלך השבוע, היא הדגישה כי היא שתתה בין 15 ל-20 כוסות אלוהול, והיותה שתויה מאד ומטושטשת פגמה בשיקול דעתה. היא אמרה שאולי באותה הרגע הסכימה ליחסי המין, אך ההסכמה לא ניתנה כשהייתה שפויה. כמו כן, הצעירה אמרה בראיון את הדברים הבאים: "מה שעבר לי בראש זה איפה אני? מה אני עושה? אני לא יודעת איך הגעתי למצב כזה שאני שותה אלכוהול. הגעתי למצב שאני לא יודעת איפה הייתי. הסכמתי לעלות עם הבגד ים שלי. באיזשהו שלב, כשכבר לא הייתי מודעת, פשוט הורידו לי את הבגד ים, אחת הבחורות על הבר משכה לי את החוטים של החזייה, משכה לי את החוטים של הבגד ופשוט נשארתי עירומה וללא בגדים". מהמשטרה מדווחים כי ייגבו עדויות נוספות ממי שהיו נוכחים באירוע על מנת  להבין אם היתה הסכמה מצד הצעירה לקיום יחסי המין.

הפרקליטות למשטרה: יש להמשיך בחקירת המקרה

יומיים לפני הוצאת צו הסגירה, ביום שלישי ה-6.10, מסרה הפרקליטות כי במסגרת חקירת האירוע שהתרחש במועדון על ידי המשטרה, ייחקר גם החשד לאונס של הצעירה. מלכתחילה היה באירוע זה חשד למעשה פלילי, אולם, לדברי פרקליטות מחוז תל אביב, התיק הגיע לפרקליטות בחשד לעבירה על פרסום תועבה, ולא עבירת אינוס. לאחר שבימים האחרונים התברר כי יש יסוד לחשוד שמה שהתרחש במקום היה בעצם עבירת אינוס, הפרקליטות ביקשה מהמשטרה לבצע השלמת חקירה בהקדם.

בעקבות כך, אתמול הוצא למקום צו מעצר מנהלי, עליו חתם תת-ניצב יהודה דהן, מפקד מחוז ירקון במשטרה. הצו הוצא בהסכמה בין המשטרה ובין מנהל המועדון, לאחר שהאחרון הביע נכונות לסגור את המועדון בתקופה הקרובה בעקבות המחאה הציבורית והתלהטות הרוחות.