מאמר להדפסה

דיירים בפרוייקט יוקרתי בשרון יקבלו פיצויים על ליקויי בנייה

דיירים שהתלוננו על ליקויי בנייה בפרוייקט המגורים היוקרתי "רסיטל על הפארק" בהוד השרון, יפוצו על ידי חברת רסיטל ב-400 אלף ש"ח. כך נקבע לאחרונה על ידי השופטת כרמלה האפט לאחר קבלת חוו"ד של מומחה.

השבוע דווח בכלכליסט שדיירים שהתלוננו על ליקויי בנייה בפרוייקט המגורים היוקרתי "רסיטל על הפארק" שבהוד השרון, יקבלו פיצוי של 400 אלף שקלים. זאת לאחר קבלת חוות דעת של מומחה מטעם בית המשפט שבדק לאחרונה את הנושא, לאחר מספר שנים בהם המשפט התנהל ללא הכרעה סופית.

תחילת הפרשה ב-2007, אז נכנסו התושבים לדירות שרכשו ב"רסיטל על הפארק", פרוייקט יוקרתי של שני בניינים בעלי שש קומות ברחוב הציונות בהוד השרון. עם כניסתם גילו התושבים ליקויי בניה כמו גימור גרוע ורטיבות. לאחר שהרוכשים פנו לחברת "רסיטל", וזאת מצדה פנתה לחברת הקבלן "ראבי", סוכם כי החברות יתקנו את הליקויים. אולם, עד 2012 הליקויים לא תוקנו באופן המניח את הדעת ולכן הרוכשים פנו אל בית משפט השלום בתל אביב: הם דרשו שרסיטל תשלם להם פיצוי של 250 אלף ש"ח ותחויב על עלות התיקונים בסכום של 860 אלף ש"ח.

המומחה קבע: רסיטל תשלם על תיקון הליקויים ותפצה את הדיירים

חברת רסיטל טענה כי היא ערכה תיקונים בפרוייקט על חשבונה לאחר שניסתה לגרום לחברת ראבי לעשות זאת, ולכן אין לחייב אותה בעלות התיקונים. רסיטל הגישה הודעת צד שלישי נגד ראבי, שלא הגיבה לתביעה, שכן פורקה ב-2010; ונגד קבלן המשנה "א. דיגמי". דיגמי טען שהוא חתם על הסכם העבודה מול ראבי ולא מול רסיטל, ולכן לא היתה כל התחייבות מצדו כלפי רסיטל.

לאחר שהדיירים וחברת רסיטל הסכימו על כך שיש לתקן את הליקויים, אך לא הגיעו להסכמה בנוגע בנוגע לטיב הליקויים, היקפם והסכום אותו יש להשקיע בתיקונם, השופטת, כרמלה האפט, מינתה מומחה מטעם בית המשפט בתחום המקרקעין.

בהתאם לחוות דעתו של המומחה, קבעה השופטת כי על רסיטל לשלם 350 אלף שקל בגין הליקויים, 20 אלף ש"ח נוספים בגין שכר טרחה של עו"ד והוצאות משפט, ופיצויים לרוכשים בסך 64.5 אלף ש"ח. בנוסף, חברת דיגמי חויבה להחזיר לחברת רסיטל 160 אלף ש"ח פיצויים, ו-8000 ש"ח הוצאות משפט ושכר טרחה, על כך שהודתה באחריותה לחלק מהליקויים שהתגלו בפרוייקט.