סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על צוואות וירושות(1,282)

שאל בפורום צוואות וירושות

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

לפורום זה אין מנהל

רוצה לנהל את הפורום?

צור קשר

23/06/2019 12:22 דוד פתיחת צוואה לאחר פטירה
שלום רב.
אבא שלי נפטר ואני מעוניין לראות מה הוא ואמא שלי כתבו בצוואה. היא עדיין חיה אך לא בקשר איתי. האם אני יכול לראות את מה שכתוב בצוואה? רק לקרוא בשלב הראשון. תודה מראש

שלום רב דוד,

ייתכן והוריך ערכו צוואה הדדית וייתכן ובכלל לא ערכו צוואה, אז כי חוק הירושה קובע מה מגיע למי וכמה.

איני יודע כמה זמן חלף מאז פטירת אביך, אבל יש הליכים כמו צו קיום צוואה או התנגדות לקיום צוואה שייתכן שאתה יכול עדיין לנקוט בהם.

אך לפני הכל צריך לאתר את הצוואה, ככל שהופקדה אצל הרשם.

בחיי המצווה כל המרשם לגבי צוואה שערך -אם ערך- הוא סודי, לא ניתן לקבל שום מידע עליו, ולא ניתן לדעת אם הוא השאיר צוואה. לאחר הפטירה ניתן לקבל מידע במרשם הארצי המנוהל אצל רשמי הירושה.

לפיכך, אם פנית לאמך והיא סרבה לשתף פעולה ו/או טרם פנית אליה בעניין, הדרך שלך לבדוק אם קיימת צוואה היא ע"י פניה לרשם הירושה.

איתור צוואה שהופקדה נעשה בדרך של פניית המעוניין (לדוגמה יורש) לרשם הירושה, שהוא נציגו של המרשם הארצי, ולקבל פרטים האם המנוח השאיר צוואה.

אם הייתה צוואה, יתכן שהיא הופקדה על ידי המנוח ברשם הירושה, ואם לא הופקדה מחיים ככל הנראה היא נמסרה לרשם הירושה לאחר הפטירה, שכן חובה על מחזיק צוואה למסור אותה לרשם הירושה מיד לאחר שנודע לו על הפטירה.

עיון בצוואה לאחר פטירת המצווה:

אם הופקדה או נמסרה צוואת המנוח, אפשר לבקש מהרשם לענייני ירושה לעיין בצוואה. על מבקש העיון לציין הקשר שלו לעיזבון. אם הרשם נוכח שלמבקש יש עניין בצוואה, הוא יכול להרשות לו לעיין בחלק מהצוואה או כולה, לפי העניין. כן יכול להתיר לתת למבקש העתק צילומי של הצוואה.

בנוסף:

סעיף 76 לחוק הירושה קובע כי אם הופקדה או נמסרה צוואה או זכרון דברים (על צוואה בע"פ), אצל הרשם לענייני ירושה, ולא הוגשה בקשה לקיומה, במשך 3 חודשים לאחר הפטירה או לאחר מסירת הצוואה (לפי המאוחר מביניהם) – רשם הירושה יפתח את המעטפה, יעיין בה, וימסור על כך הודעה בדואר רשום לנהנים על פי הצוואה. אם הודעה שנשלחה לזוכה, חזרה, הרשם יפרסם ברשומות שישנה צוואה.

בכל מקרה, המקרה שלך הוא מקרה קלאסי בו רצוי שתקבל ייעוץ משפטי בהתאם לנסיבות המקרה הספציפי שלך ולא תסתמך על תשובות בפורום בלבד!

ככל שתרצי בייעוץ כזה אתה מוזמן לפנות לנייד שלי שמפורסם למטה.

בהצלחה!
עו"ד איתן אמירי,
משה פרץ ושות', משרד עו"ד

יובהר ויודגש כי, אנו עושים כל שביכולתנו לענות תשובות על שאלות הגולשים בצורה מקצועית, אך לרוב, המדובר בתשובות כלליות בלבד. לפיכך, המידע הניתן אינו מהווה יעוץ משפטי אינו מהווה תחליף להתייעצות פרטנית עם עורך דין העוסק בתחום. המסתמך/ת על המידע שבפורום עושה זאת על אחריותו/ה בלבד. בכל מקרה יש להיוועץ עם עורך דין לפני נקיטת כל הליך ולא להסתמך על מקורות מידע כלליים.

לייעוץ משפטי פרטני ומסודר בהתאם למקרה הספציפי ניתן לפנות אלינו ולתאם פגישת ייעוץ בטלפון 03-6126633 או 054-7649435 או להשאיר פרטים דרך לשונית "קבל ייעוץ אישי" ונעשה מאמץ לשוב אליך בהקדם.

עורכי דין מובילים בפורום צוואות וירושות

עו"ד משה פרץ
עו"ד משה פרץ

"ליווי לכל אורך ההליך המשפטי אל מול הגורמים הרלוונטיים תוך דגש על מתן יחס אישי ומקצועי..."

ריקי אופק אבן צור
עו"ד ריקי אופק אבן צור

משרד עורכת הדין ריקי אופק מציע שירותי משרד בתחומים של -פשיטות רגל ייצוג חייבים,פירוקי חברות,דיני משפחה ודיני עיזבונות.

עו"ד דניאל הומיונפר
עו"ד דניאל הומיונפר

"מתמחה בתחום הגירושין והגישור, ועוסק בין היתר בתיקים בעלי מורכבות משפטית גבוהה, בסבלנות רבה, זמינות ושקיפות מלאה בכל צעד וצעד בדרך..."

גב' פנינה אריאלי

"גרפולוגית משפטית מוסמכת מטעם האגודה הישראלית לגרפולוגיה המשמשת כעדה מטעם בית המשפט..."

עו"ד סימיה ויצמן
עו"ד סימיה ויצמן

"ניסיון עשיר בטיפול וייצוג בתחום דיני המשפחה והגירושין, ברגישות ובמקצועיות חסרת פשרות..."