סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על צוואות וירושות(1,281)

שאל בפורום צוואות וירושות

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

לפורום זה אין מנהל

רוצה לנהל את הפורום?

צור קשר

05/04/2019 18:50 אורית הסכם ממון
שלום ,
לפני כ 8 שנים , בתחילתה של זוגיות , בן זוגי ואנוכי חתמנו על הסכם ממון . האם ניתן לבטל ? האם רק צד אחד יכול לבטל ? וכיצד ניתן לעשות זאת
תודה רבה

אורית שלום,

להזכירך, פנית לפורום צוואות וירושות בשאלה בנושא אחר - הסכם ממון.

גם לא ציינת בשאלתך האם אתם נשואים או שלא, ובכל מקרה, האם ההסכם לאחר חתימתו ע"י ערכאה משפטית - בית משפטי לענייני משפחה או בית דין רבני.

יחד עם זאת לא אשלח אותך בידיים ריקות, ואשתדל לענות לך על שאלתך בצורה כללית, שכן נסיבות המקרה לא ידועים לי ואין לי לנגד עיניי את הסכם הממון שנחתם.

אז ככה:

אם אתם נשואים וההסכם נחתם לפני, שהרי היה מספיק נוטריון, ואם אחרי הנישואים נערך ההסכם, שהרי רק ערכאה משפטית כאמור יכלה לאשר אותו ולתן לו תוקף משפטי.

בכל מקרה אחר, בו אתם לא נשואים, ואני מניח שזה המקרה, שכן ציינת בשאלה "בן זוגי" ולא "בעלי" (ונכון שגם בעל הוא בן זוג ועדיין...), הרי שהמדובר בהסכם ממון קצת אחר - הסכם לחיים משותפים של ידועים בציבור ככל שאתם מקיימים את התנאים לידועים בציבור.

באופן עקרוני, הסכמים שנערכו ונחתמו כדין, קיים קושי רב, עד כמעט אפסי, לבטל הסכמים אלו.

בניגוד להסכם ממון שנערך בין בני זוג נשואים ועליהם חל לחוק יחסי ממון בין בני זוג, תשל”ג-1973, על זוגות ידועים בציבור לא חל חוק יחסי ממון – אלא דיני החוזים הכללים וחזקת השיתוף יצירת הפסיקה.

זוגות ידועים בציבור רבים אינם מודעים לעובדה, כי בניגוד לזוגות נשואים אשר רשאים לאשר הסכם ממון בפני נוטריון, וזאת בהתאם לחוק יחסי ממון, הרי שבמקרה של זוגות ידועים בציבור נוטריון אינו רשאי לאשר את הסכם הממון, אלא רק בית המשפט לענייני משפחה מכוח סמכותו בסעיף 3(ג) לחוק בית המשפט לענייני משפחה, תשנ”ה-1995 .

הסכם שמטרתו הסדרת רכושם של ידועים בציבור מצוי כולו במסגרת דיני החוזים הכלליים ואינו בגדר הסכם ממון לפי חוק יחסי ממון (עניין כהן, בעמ’ 682; עניין זמר, בעמ’ 505).

מכאן אנו למדים, כי הסכם ממון שלא אושר כדין דינו – בטלות.

כמו כן, במקרים של הפרת הסכם ממון ע”י מי מבני הזוג, או שהסכם הממון נכפה על מי מבני הזוג, או במקרה שהסכם הממון נחתם לאור טעות או הטעיה של מי מבני הזוג, יהיה ניתן לעתור בתביעה לבטלות ההסכם, ובלבד כי תוכחנה טענות אלו.

יובהר ויודגש כי, אנו עושים כל שביכולתנו לענות תשובות על שאלות הגולשים בצורה מקצועית, אך לרוב, המדובר בתשובות כלליות בלבד. לפיכך, המידע הניתן אינו מהווה יעוץ משפטי אינו מהווה תחליף להתייעצות פרטנית עם עורך דין העוסק בתחום. המסתמך/ת על המידע שבפורום עושה זאת על אחריותו/ה בלבד. בכל מקרה יש להיוועץ עם עורך דין לפני נקיטת כל הליך ולא להסתמך על מקורות מידע כלליים.

לייעוץ משפטי פרטני ומסודר בהתאם למקרה הספציפי ניתן לפנות אלינו ולתאם פגישת ייעוץ בטלפון 03-6126633 או דרך לשונית "צור קשר".

נשמח לעמוד לרשותכם.
בהצלחה!

עורכי דין מובילים בפורום צוואות וירושות

אורית בן ברוך
עו"ד אורית בן ברוך

"הניסיון המקצועי שלי יחסוך לכם מס.."

עו"ד משה פרץ
עו"ד משה פרץ

"ליווי לכל אורך ההליך המשפטי אל מול הגורמים הרלוונטיים תוך דגש על מתן יחס אישי ומקצועי..."

עו"ד סימיה ויצמן
עו"ד סימיה ויצמן

"ניסיון עשיר בטיפול וייצוג בתחום דיני המשפחה והגירושין, ברגישות ובמקצועיות חסרת פשרות..."

דרור הראל
עו"ד דרור הראל

מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.

יניב בוקר
עו"ד יניב בוקר

"מתמחה בדיני משפחה בכלל ובהליכי גירושין בפרט. מוזמנים לשוחח עימי לקבלת האסטרטגיה המשפטית הנכונה עבורכם...".