סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על עורכי דין(2,345)

שאל בפורום עורכי דין

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

לפורום זה אין מנהל

רוצה לנהל את הפורום?

צור קשר

20/08/2019 05:20 חדד גולן התפטרות
שלום רב ברצוני לקבל חוות דעת לגבי המצב שלי כיום מבחינת העבודה , כיום אני בגיל 49 שסובל מפריצות דיסק באגן ולפני בערך שנה גילו לי גם פריצות בצוואר. קשה לי להמשיך לעבוד בצורה שעבדתי כנהג חלוקה במאפייה שהעסק הוא משפחתי מצד אישתי , עם זאת המצב המשפחתי כרגע עולה על שירטון אז יש כבר התפתחות לגבי פירוק התא המשפחתי . עקב המצב הבריאותי שכבר קשה לי לעסוק בהעמסה ובפריקה וכמובן חלוקת המוצרים וגם פירוק תא המשפחתי { שזה עסק כמו שאמרתי מהצד המשפחתי של אישתי } לא רואה לנכון להמשיך במקום העבודה. אמרתי לאחד האחים שכנראה אסיים את עבודתי עקבהמצב הבריאותי והמצב המשפחתי כי לא נראה לנכון שאמשיך . אני מטופל אצל אורטופד וכרגע אני בחופשת מחלה אשר החופש הראשון היה בחודש 7 ל 14 יום לאחר חזרתי לעבודה חזרתי שוב לרופא והוא אישר לי עוד חופשה ארוכה מתאריך 1.8 - 20.9 להמשך טיפול אצל רופא תעסוקה .כיום לפי ידיעתי העסק לא מוכן להכיר בחופשה הנ"ל מיכוון שאמרתי שכנראה אפסיק לעבוד . לא הייתה שום התכתבות בניינו לגבי מה שאמרתיבנוגע להפסקת העבודה אבל לאחר התכתבות בניינו נשלחה לי הודעה טלפונית שלא אגיע יותר לעבודה ושהחברה מחכה ממני למכתב התפטרותי עקב מה שאמרתי להם . כרגע אני לא יכול לעשות שום דבר בנידון לגבי הזכויות שלי. וגם לגבי הכנסה חודשית להמשך ניהול שוטף של הבית וכמובן הלוואה שקיימת אודה על תשובה מה לעשות . { מצטער על ההיתכתבות הארוכה }

שלום רב,

מאחר והמדובר בעסק משפחתי וגם באפשרות לפירוק תא המשפחה, שהרי שיש מערכת יחסי גומלין והשפעה שלילית בין הנושאים השונים.

הנושא ה משפחתי יותר מטריד ודורש הערכות מוקדמת כדי שככל שהדבר לא נמנע, לעשות הכל בדרכי שלום אחרת תגררו להוצאות הדדיות גבוהות מאד בהליך משפטי מיותר.

הודעת בע"פ כי נראה שלא תוכל להמשיך את עבודתך במקום בעייתית מאד ויש בה להוות טענה מצד המעביד כי הודעת על התפטרותך. יחד עם זאת, ככל שחזרת בך, היה מקום מייד לתקן זאת באמירה שמבטלת את הנאמר בחוסר הבנה מצד המעביד.

לא ברור לי לגמרי מה אמרת\ איך אמרת ומה המעסיק הגיב. ללא מכתב פיטורים מצד המעסיק לא תוכל לחתום אבטלה. מאידך, פיטורים מצד המעסיק יכולים לבוא רק אחרי שימוע כדין.

סעיף 1 לחוק פיצויי פיטורים, תשכ"ג-1963 קובע כי הזכות לקבלת פיצויי פיטורים מגיעה עקרונית למי שפוטר ממקום עבודתו, להבדיל ממי שהתפטר ממנו מיוזמתו, וזאת לאחר שהוא השלים שנת עבודה באותו המקום.

יחד עם זאת, חוק פיצויי פיטורים מכיר במקרים מסויימים בהם העובד נאלץ להתפטר בעל כורחו ממקום עבודתו, כמקרים בהם ניתן לראות את אותה התפטרות כפיטורין הלכה למעשה, אשר מזכים את העובד בזכויות המגיעות למפוטר על פי החוק.

בין יתר המקרים, החוק מכיר בהתפטרות של עובד עקב מצב בריאות לקוי, שלו או של בן משפחתו, כפיטורים וזאת כאמור בסעיף 6 לחוק:

"התפטר עובד לרגל מצב בריאותו הוא או של בן-משפחתו, ולאור המימצאים הרפואיים, תנאי העבודה ושאר נסיבות הענין היתה סיבה מספקת להתפטרות – רואים לענין פיצויי פיטורים את התפטרותו כפיטורים. בסעיף זה, "בן-משפחה" – בן-משפחה שנקבע בתקנות באישור ועדת העבודה של הכנסת".

יש תנאים אותם צריך למלא/להתקיים כדי שהתפטרות עקב מצב בריאותי לקוי תחשב כדין מפוטר, אך קצרה היריעה מללמד אותך בשלט מה ואיך צריך לעשות, שכן המדובר בפורום כללי ולא במתן ייעוץ משפטי פרטני לסוגיות המשפטיות הרבות שלך.

בנוסף, לדעתי, היה מקום לבחון אפשרות להגיש תביעה לביטוח לאומי בגין מצבך הרפואי.

מאחר ואני עוסק הן בדיני עבודה והן בדיני משפחה, ככל שאתה חפץ בייעוץ פרטני בתשלום בעניינך, בכלל זה, אני מזמין אותך ליצור קשר ישירות. משרדי במרכז ר"ג. זמין גם בוואטצאפ, נייד: 054-7649435.

יובהר ויודגש כי, אנו עושים כל שביכולתנו לענות תשובות על שאלות הגולשים בצורה מקצועית, אך לרוב, המדובר בתשובות כלליות בלבד. לפיכך, המידע הניתן אינו מהווה יעוץ משפטי אינו מהווה תחליף להתייעצות פרטנית עם עורך דין העוסק בתחום. המסתמך/ת על המידע שבפורום עושה זאת על אחריותו/ה בלבד.

בהצלחה!
עו"ד איתן אמירי,
משה פרץ ושות', משרד עו"ד

עורכי דין מובילים בפורום עורכי דין

עו"ד לירון פרמינגר

"על מנת לספק ללקוחותיי את השירות הטוב ביותר, מקפיד על לימוד מקיף ורחב אודות עסקיהם"

ריקי אופק אבן צור
עו"ד ריקי אופק אבן צור

משרד עורכת הדין ריקי אופק מציע שירותי משרד בתחומים של -פשיטות רגל ייצוג חייבים,פירוקי חברות,דיני משפחה ודיני עיזבונות.

עו"פ גד בנט

"עריכת פטנט בצורה מקצועית, דורשת הבנה טכנית מקצועית ומעמיקה, לא פחות מחשיבה עסקית..."

דרור הראל
עו"ד דרור הראל

מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.

עו"ד דקל קרבר

"נשמח לספק לכם שירותי ייצוג מקצועיים ולהשיג את התוצאות הטובות ביותר תוך דגש על שירות מסור ומקצועי..."