סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על עורכי דין(2,345)

שאל בפורום עורכי דין

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

לפורום זה אין מנהל

רוצה לנהל את הפורום?

צור קשר

18/05/2019 19:38 ניצה חיי האם מותר לפרסם ספרית שהרסה שער
הבת שלי עשתה החלקה אצל ספרית ההחלקה לא הצליחה והשער נישאר גלי ולא חלק חזרנו ודרשנו את כספינו היא סירבה ואני פירסמתי את המקרה בפייסבוק הזהרתי אנשים ממני האם חוקי כדאי או יש עילה לצביעה

שלום רב ניצה,

האם דברי לשון הרע אשר נכתבים מעל גבי רשת הפייסבוק מהווים הוצאת דיבה ויכולים לגבש עילת תביעת לשון הרע לפי חוק איסור לשון הרע? התשובה החד משמעית לעניין היא כן!

לא ראיתי מה בתך פרסמה, והשאלה הנשאלת בעניינה - האם דברי לשון הרע אשר פרסמה בפייסבוק הם אכן דברי לשון הרע , קרי: דברי השמצה אשר נועדו להשפיל ולבזות אדם בהתאם להגדרות הקבועות בחוק.

רשת הפייסבוק חשופה בפני אלפי גולשים ומכאן שכל פוסט שמועלה יכול באופן פוטנציאלי להגיע לעשרות, אם לא למאות ולאלפי גולשים ומשכך מרכיב הפרסום בהתאם לחוק איסור לשון הרע בוודאי מתקיים ומתגבש כאשר "פוסט" מועלה ברשת הפייסבוק.

מאידך - פרסום לשון הרע בפייסבוק נתפס על ידי בתי המשפט פחות חמור מפרסום לשון הרע במסגרת עיתונאית מקובלת שכן הרשת נתפסת כמדיה חברתית והנכתב בה נתפס ברוב המקרים כתחלופת דעות של אנשי מהשורה,להבדיל מ"תחקירים עיתונאיים" ולכן כפלטפורמה שאין לייחס לה בדיקה רצינית ומעמיקה של דברים, שהקורא מתרשם ממנו ומתייחס אליו בהתאם. פרסומים עובדתיים שקריים עדיין יזכו ליחס דומה לכל פרסום אחר ואולם פרסום של דעות ברשת הפייסבוק נתפס כיותר לגיטימי ומקובל, ופחות כמושא לתביעות לשון הרע.פרסום בפייסבוק נחשב גם כפרסום חולף שכן הוא יעלם בדרך כלל בתוך שעות ספורות בין שאר הדברים המועלים ברשת, ואינו פרסום הנשאר לתמיד כגון ספר.

חוק לשון הרע קובע כי שמסבר בית המשפט הדן בתביעות הוצאת דיבה או לשון הרע, כי הנתבע אחראי, בסמכותו לפסוק לתובע, פיצוי כספי, עד לסך של 50,000 ₪, ללא הוכחת נזק, ובמקרים בהם, ניתן להוכיח כי למפרסם הייתה כוונה לפגוע, ניתן לקבל פיצוי כספי של עד 100,000 ₪.

כעת נשארת השאלה שתמיד ולעולם פתוחה לפרשנות משפטית, האם הדברים שפורסמו ע"י הבת שלך כ"פוסט" ברשת הפייסבוק דברי לשון הרע הם?

יובהר ויודגש כי, אנו עושים כל שביכולתנו לענות תשובות על שאלות הגולשים בצורה מקצועית, אך לרוב, המדובר בתשובות כלליות בלבד. לפיכך, המידע הניתן אינו מהווה יעוץ משפטי אינו מהווה תחליף להתייעצות פרטנית עם עורך דין העוסק בתחום. המסתמך/ת על המידע שבפורום עושה זאת על אחריותו/ה בלבד. בכל מקרה יש להיוועץ עם עורך דין לפני נקיטת כל הליך ולא להסתמך על מקורות מידע כלליים.
לייעוץ משפטי פרטני ומסודר בהתאם למקרה הספציפי ניתן לפנות אלינו ולתאם פגישת ייעוץ בטלפון 03-6126633 או להשאיר פרטים דרך לשונית "קבל ייעוץ אישי" ונעשה מאמץ לשוב אליך בהקדם.


עורכי דין מובילים בפורום עורכי דין

ריקי אופק אבן צור
עו"ד ריקי אופק אבן צור

משרד עורכת הדין ריקי אופק מציע שירותי משרד בתחומים של -פשיטות רגל ייצוג חייבים,פירוקי חברות,דיני משפחה ודיני עיזבונות.

גב' פנינה אריאלי

"גרפולוגית משפטית מוסמכת מטעם האגודה הישראלית לגרפולוגיה המשמשת כעדה מטעם בית המשפט..."

עו"ד סיון שטינברג פליישר
עו"ד סיון שטינברג- פליישר

"לוחמת על זכויות לקוחותיי ללא פשרות, כאשר לנגד עיני כל העת טובתם האישית בלבד..."

עו"ד ליאת גלילי פרל

"משרדי מעניק ייעוץ וייצוג בנושאים שונים בקניין רוחני, מול גופים ורשויות שונות, בארץ ובחו"ל, תוך הקפדה על ידע ומקצועיות ..."

דרור הראל
עו"ד דרור הראל

מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.