סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על נדלן(877)

שאל בפורום נדלן

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

מנהל פורום נדלן

תום חיימוב
איזור: תל אביב
פקס:
טלפון: הצג טלפון

"משרד מ.חיימוב מתמחים בתחום המקרקעין הכולל עסקאות מכר ורכישה, מיסוי מקרקעין, היטלי השבחה, תמא 38 ועוד..."

06/04/2019 19:34 יהודה הפקעה שלא ממומשת
שלום רב!
הרשות המקומית לא מממשת באופן מלא הפקעה לצורת הרחבת מדרכה, ההפקעה וההשלמה אמורה לנגוס קרקע פרטית בחזית בתים נוספים לאורך רחוב. למעשה (לפני כנראה כ- 30 שנה) אכן מימשו חלק מההפקעה, ל-2 מגרשים באותה מושע ול-3 מגרשים זנחה בטענה שבעלי הקרקע לא משחררים את המופקע כפי שעשו קודמיהם. דרך אגב בימים אלה אף מחדשים את המדרכות ותשתיות נוספות (מי שתיה, מי ניגר ביוב וכו׳, הצמודות לקרקע ההפקעה ומנציחים את המצב לעוד עשרות שנים שנים.
אלה שלא משחררים: לטענתם אם ייסוגו לקו שנקבע בהפקעה ישאר מחזית ביתם מרחק של 2.5 מטר מקו גבול המדרכה לחלון ביתם וכל החניות הקיימות באותה חזית יבוטלו וגם לא יהיה ניתן להקים חניה במקומם וגם לא בצידי הבתים כי המרחקים לא מאפשרים זאת.
ההפקעה מונצחת בתוכנית לצרכי רישום בתוקף לעוד כשנה, נעשה ניסיון ב-2012 לרישום התצ״ר אך הרשות לא לדאגה אז להגיש לרשם בטאבו את חלקה ברישום וגם לא עד היום. מסתבר שהרשות לא מגישה את חלקה לרשם כי היא עדיין לא מימשה את כל ההפקעה.
המצב הזה מייצר בעיה חמורה לשאר בעלי הקרקע במושע, אני היום לא יכול לקבל היתר לפיצול דירה כל עוד לא פורצלה החלקה. הפרצלציה תפריד את החלקה שאני נמצא בה משאר המושע (החלקה תהיה הדונם עם ארבע יחידות דיור צמודות קרקע שכבר בנויות). הועדה בתשובה לבקשה להיתר מבססת את הטענה הזאת מתוך התיקון לחוק מס׳ 117 סעיף (13) בהגדרה לדירה צמודת קרקע נרשם ״דירה על מגרש שלפי ייעודו מיועד לבניית ארבע דירות לדונם,,,״ נראה בהגדרה שהם לא מפרשים נכון, לדעתי מדובר הכוונה למשהו בתכנון, עניין בעתיד ולא מצב עכשיוי (קיים) ופורצל.
החמור בעניין שהיא מחזיקה בשני קצוות החבל- מצד אחד לא מממשת את ההפקעה שאפשר יהיה לרשום את התצ״ר ומצד שני לא מבטלת את ההפקעה או מוצאת פיתרון למבקשי היתרים.
הרשות מעכבת את ההיתר כבר כשנה.
מהי הטענה הנכונה לבוא בפני הרשות והתהליך הרצוי לעשות מול הרשות?
תודה מראש - ממתין לתשובה