סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על דיני ביטוח(178)

שאל בפורום דיני ביטוח

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

מנהל פורום דיני ביטוח

עו"ד רפאל אלמוג
איזור: תל אביב
פקס: 03-6916635
טלפון: הצג טלפון

"בכל יום ביומו, אני נלחם את מלחמתו של האזרח הפשוט כנגד תאגידי הביטוח והגופים הרפואיים הגדולים. המפתח להצלחה שלי - מאבק עיקש ללא פשרות, יושרה והגינות..."

10/11/2019 15:49 ישי ביטוח סיעודי במסגרת קופות החולים / זכאות אוטיזם
תודה מראש

בגיל 3.5 הוכר המבוטח כאוטיסט, אולם כבר בגיל שנתיים היו לו עיכובים בהתפתחות אך חשבו ההורים שזה יחלוף שלא מדובר בבעיה כלשהי מלבד עיכוב בהתפתחות.
כעת בחודשים האחרונים הוגשה דרישה לחב' הביטוח ונדחה המבוטח מאחר שהפוליסה אינה מכסה "מקרה שאירוע הביטוח אירע לראשונה ב- 36 החודשים הראשונים לחייו של המבוטח".
כמובן שבהוראות המעבר האחרונות (2019) הפוליסה "שולחת" את המבוטחים שהאירוע נוצר ב- 3 השנים הראשונות לחייהם לפוליסה שחלה בעת שגילו את האוטיזם (בענייננו) כך למיטב הבנתי.
השאלות, ותודה מראש:
1. האם יש שינוי במסגרת הפוליסות שדרך קופות החולים שאינם רשאים לשלוח את המבוטח לפוליסות קודמות שהן מחריגות מצב של אירוע ב- 36 חודשים הראשונות?
2. מה ההבדל בין פגם מולד ל- 36 חודשים הראשונים? אוטיזם מתאים לשניהם.
3. האם עצם העובדה שהמבוטח נולד בשנת 2015, ובשנת 2017 היה חשש עיכוב בהתפתחות שהצריך את ההורים לגשת לאבחון, אולם האבחון של האוטיזם היה בשנת 2018-2019, אז במצב זה איזו פוליסה תחול 2015, 2017, 2018 או 2019.
האם יש פסיקה בעניין, אולי פסק דין שהינו אבן דרך בעניין? אודה
בתודה מראש

ישי שלום,
האחריות רובצת לפתחה של המבטחת אשר ביטחה את המבוטח עת שאירע "מקרה הביטוח", אף אם הביטוח הקולקטיבי לחברי קופת החולים עבר למבטחת אחרת. הוראות הפיקוח על שירותים פיננסיים (ביטוח) (ביטוח סיעודי לחברי קופת חולים) קובעות כי מקרה ביטוח שאירע לראשונה ב-36 החודשים הראשונים לחייו של מבוטח אינו מכוסה במסגרת פוליסות הסיעוד לחברי קופות החולים. לכן, הבחינה המהותית ביותר במקרה זה נוגעת לעת התרחשות "מקרה הביטוח" כהגדרתו בפוליסה, כך שהפוליסה הרלבנטית תהא זו שבמסגרתה אירע "מקרה הביטוח" כאמור לעיל.
מפנייתך אני מבין כי מקרה הביטוח לא אירע ב 36 החודשים, אך המקור לכך הינו במסגרת תקופת זמן זו. לכן, הטענה הינה לכל היותר מצד חברת הביטוח הינה לכל היותר ל"מקרה ביטוח שנתבטל" (סעיף 16 לחוק חוזה הביטוח), וכמובן יש מקום לטענות נגדיות בעניין זה.
בהצלחה!

בברכה,
רפאל אלמוג, עו"ד

עורכי דין מובילים בפורום דיני ביטוח

הדס מושקוביץ
עו"ד הדס מושקוביץ

בעלת משרד עורכי דין במחוז המרכז, בעלת ידע וניסיון עתיר בתחום דיני הנזיקין והביטוח, לרבות נזקי נזילות, שריפה, תאונות עבודה ותאונות דרכים